منابع مصری از سفر قریب الوقوع یک هیئت امنیتی صهیونیستی به قاهره برای تکمیل گفتگو‌های غیرمستقیم میان تل آویو و جنبش حماس خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  از پایگاه خبری العربی الجدید، منابع مصری اعلام کردند طرف اسرائیلی به مقامات مصری درباره سفر یک هیئت بلندپایه امنیتی اسرائیلی به قاهره طی روز‌های آینده اطمینان داده است. این سومین سفر هئیت اسرائیلی به قاهره خواهد بود که با هدف نهایی کردن گفتگو‌ها به ویژه درباره مبادله اسرا میان دولت اشغالگر اسرائیل و جنبش حماس، تثبیت آتش بس در نوار غزه و دستیابی به یک توافق آرامش (آتش بس) بلندمدت میان طرفین صورت می‌گیرد.

گفتگو‌ها میان هیئت‌های اسرائیلی و جنبش حماس در قاهره با میانجی گری مصر و به صورت غیرمستقیم برگزار می‌شوند.

برخی منابع در گفتگو با العربی الجدید اعلام کردند قرار است نشست کابینه امنیتی اسرائیل به منظور بررسی مفاد توافقات بدست آمده در دور دوم سفر هیئت امنیتی این رژیم به قاهره (در اواخر ماه ژوئن) در روز‌های آینده برگزار شود. این دور از نشست قاهره شاهد اختلاف نظر‌هایی میان طرفین گفتگو (هیئت اسرائیلی و حماس) درباره فهرست اسامی اسیران فلسطینی که حماس در فرایند تبادل اسرا خواهان آزادی آنهاست، بوده است.

یارون بلون، رئیس هیئت صهیونیستی در نشست قاهره در آن زمان تایید کرده بود آن‌ها مجاز به اعلام موضع رسمی اسرائیل درباره چنین موضوعی نیستند و کابینه امنیتی اسرائیل باید درباره آن تصمیم بگیرد.

منابع آگاه مصری همچنین درباره نگرانی‌ها از بروز درگیری جدید نظامی در نوار غزه قاطعانه گفتند این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

این منابع افزودند: طرف اسرائیلی به مصر اطمینان داده است دست کم تا پایان امسال وارد رویارویی نظامی در غزه نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
علی
۲۱:۱۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
پس جنگ شروع میشود بزودی بین مصر و دیگران
آخرین اخبار