کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با چک‌های مسروقه در البرز

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: اعضای یک باند که در قالب خرید اجناس و خودرو دست دوم با چک‌های سرقتی و جعلی کلاهبرداری می‌کردند در البرز دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی ارجاع ۲ فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت خرید و فروش دیوار، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم اصلی پرونده پس از جعل مدارک هویتی، ابتدا سوژه‌های خود را از سایت دیوار شناسایی و سپس با او تماس گرفته و رقم‌های وسوسه انگیز برای خرید پیشنهاد می‌کرده و با دادن مقدار کمی از ثمن معامله، مابقی آن را با چک سرقتی و جعلی پرداخت کرده و متواری می‌شد.

سرهنگ  نادربیگی با بیان این ئکه در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم در چندین استان از جمله تهران، قم و آذربایجان غربی کلاهبرداری‌های متعددی انجام داده، گفت: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه متهم انجام و پس از چندین هفته رصد اطلاعاتی، در نهایت متهم در هنگام کلاهبرداری از یکی از شهروندان در استان قم دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شد.

او افزود: متهم پس از مواجه شدن با مالباختگان و مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲۷ فقره کلاهبرداری خودرو و اجناس از طریق سایت دیوار با همدستی یک خانم که چک‌های جعلی را برای وی فراهم می‌کرد، اقرار کرد.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که همدست متهم نیز در تور اطلاعاتی کارآگاهان گرفتار و دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش کلاهبرداری‌های انجام شده توسط این باند را حدود ۶ میلیارد ریال برآورد می‌کنند.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.