اولادقباد گفت: بسیاری از کشور‌های دنیا هزینه‌های گزافی را برای جنگ نرم می‌دهند تا بتوانند نقش حجاب را کمرنگ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،فریده اولادقباد، دبیر ستاد عفاف و حجاب اظهار کرد: مقوله حجاب در ایران باستان، یونان و حتی رم وجود داشته است. اما متاسفانه به مرور این موضوع کمرنگ شده است. در ایران باستان، حجاب را بسیار مهم می‌دانستند.

وی افزود: با ورود اسلام، کشور ما مبین به آموزه‌های آن شد. در سوره احزاب به پاداش‌های رعایت حجاب برای مردان و زنان اشاره شده است.

اولادقباد عنوان کرد: موضوعی که الان مطرح است، مسئله اختیاری بودن حجاب است؛ در صورتی که عدم رعایت حجاب مربوط به حکومت‌های سکولار است و جایگاهی در جمهوری اسلامی ندارد.


بیشتر بخوانید


مشاور امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر بسیاری از کشور‌های دنیا هزینه‌های گزافی را برای جنگ نرم می‌دهند تا بتوانند نقش حجاب را کمرنگ کنند؛ در حالی که حجاب یکی از احکام مهم در ساختار خانواده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حجاب باید امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات تقویت کنند و در ارزیابی و نظارت نیز باید دقت بیشتری صورت گیرد.

اولادقباد در پایان گفت: الگوی ما حضرت زهرا (س) است که مهم‌ترین خصیصه ایشان در در زندگی، حجاب و عفاف و متانت بوده است. بخش بزرگی از وصایای شهدا نیز به حفظ حجاب و عفاف تخصیص داده شده است. ما باید موضوع حجاب و عفاف را در همه سنین برای دختران و پسرانمان عملی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عفاف و حجاب ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار