غفاری گفت: با نگاه به آثار پروین اعتصامی به این نتیجه می رسیم که با یک نگاه نقادانه رویدادهای زمان خود را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده هم‌اکنون با حضور دکتر ملانظری رییس دانشگاه الزهرا، دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دکتر گلیجانی مقدم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا و حضور مجازی جمعی از دانشجویان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سالن پروین اعتصامی دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است.

غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز در این آیین ضمن تشکر از میزبانی و همکاری دانشگاه الزهرا (س) در برگزاری جشنواره پروین اعتصامی گفت: ادبیات هر زمانه آیینه‌ایست که مناسبات و حیات اجتماعی و فرهنگی آن را منعکس می‌کند. کسانی که در عرصه ادبیات حضور دارند، نسبت به رویداد‌های زمان خود نگاهی عالمانه داشته و آن‌ها را به تصویر می‌کشند.

وی با بیان اینکه خلق و ابتکار رویداد‌های خود نیازمند یک فرهیختگی و هوشمندی است که این موضوع را تماما در شخصیت و منش پروین می‌بینیم، افزود: اگر به آنچه پروین در ۷۰ سال پیش خلق کرده توجه کنیم، می‌بینیم آثار او ناشی از یک نگاه نقادانه و متمایز نسبت به ادبیات است که به خوبی آنچه در تجربه زیسته روزگار گذشته را با یک نگاه نقادانه به تصویر می‌کشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: فلسفه برگزاری این چنین جشنواره‌هایی این است تا نسل جدید گوشه چشمی به سرمایه‌های بزرگ همچون پروین داشته باشند تا بهره‌مندی از نوع نگاه و تفکر آن‌ها، نسل جوان را نسبت به شرایط زمان خود هوشیارتر سازد.

در ادامه نیز مهندس عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم بسترسازی جهت بروز خلاقیت و خودشکوفایی دانشجویان با تکیه بر تقویت و مشارکت بین آن‌ها از طریق اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف تاکید کرد و دکتر اسرافیلیان مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی در امور بانوان نیز مهارت‌آموزی دانشجویان دختر را در کنار دانش‌افزایی در یک فضای سالم را لازم و ضروری دانست.

آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور دکترمعصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، دکترغلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دکترمهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س)، دکتر گلیجانی مقدم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) و حضور مجازی جمعی از دانشجویان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سالن پروین اعتصامی این برگزار و از نمایشگاه پروین اعتصامی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار