رشیدی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی از شاخص‌های مهم آموزش و پرورش می‌باشد و نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در فرهنگ سازی مطالعه در بین جامعه هدف آموزش و پرورش موثر باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت رشیدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام در دیدار با مدیر کل امور کتابخانه‌های استان ایلام، با اشاره به اهمیت فرهنگ غنی کتابخوانی، گفت: از شاخص‌های مهم آموزش و پرورش ، ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌باشد و نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان مکمل فعالیت‌های گسترده آموزش و پرورش می‌تواند در فرهنگ سازی مطالعه در بین جامعه هدف آموزش و پرورش موثر باشد.

رشیدی در ادامه ضمن اشاره به ماهیت فرهنگی هر دو مجموعه، برای انجام برنامه‌های مشترک فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین فرهنگیان و دانش آموزان اعلام آمادگی نمود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های استان ایلام نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اجرای برنامه‌های مشترک با آموزش و پرورش، به امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارات آموزش و پرورش و امور کتابخانه‌های عمومی جهت پیشبرد برنامه‌های کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در مدارس استان ایلام اشاره نمود.

حیدری به وضعیت تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به واسطه شیوع بیماری کرونا و چالش‌های آن اشاره کرد و افزود: فضای مجازی به ویژه بستر برنامه شاد محیطی مناسب برای ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها و آثار ادبی است و باید از این ظرفیت به بهترین صورت ممکن استفاده نمود.

او از اجرای طرح پیشخوان کتاب در آینده‌ای نزدیک در شهرستان ایلام خبر داد و بیان کرد: در این طرح بخشی از خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل امانت کتاب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی به روستائیان ارائه می‌شود.

در این دیدار مقرر گردید جلسات مشترکی با حضور صاحب نظران و اساتید اهل قلم تشکیل و برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی انجام گردد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.