مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت:در بسیاری از کشور‌های دنیا تعارض منافع مورد توجه قانون گذاران و مدیران دولتی است تا زمینه تبعیض را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پنجمین سلسه نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر با عنوان تعارض منافع در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌های دنیا تعارض منافع مورد توجه قانون گذاران و مدیران دولتی است تا زمینه تبعیض را از بین ببرند.

وی افزود: تلاش کرده ایم از تجربه‌های دیگران استفاده کنیم و در مرحله اول کار در قالب بخشنامه‌ای شروع شد که این اقدام یک قدم کوچک در مسیر بزرگ است تا تعارض‌ها را جلوگیری و رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: اگر در مقررات گذاری این کار را انجام دهیم با ماحصل تعارض که تبعیض و فساد است روبه رو نخواهیم شد.

سالاری با تاکید بر اینکه مدعی نیستیم که کار بی عیب و نقص است، ادامه داد: اقدامات ما در تعارض منافع یک شروع است و قصد داریم با برگزاری این نشست از نظرات تخصصی بهره‌مند و آن‌ها تجمیع و مستند شوند تا کار بهتری صورت گیرد.

وی گفت: در کنار این کار همکاران کار پژوهشی را هم شروع کرده اند تا این گفتمان را در سیستم اداری و مدیریتی کشور ترویج کنیم.

در ادامه عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی اجتماعی اظهار کرد: دولت در سال ۹۸ لایحه تعارض منافع را تهیه کرد که در حال حاضر در مسیر تصویب قرار دارد ولی حاشیه هایی در اجرا دارد که باعث شده تصویب آن تا کنون عملیاتی نشده باشد.

نعیمی ادامه داد: دولت در سال ۹۸ لایحه تعارض منافع را تهیه کرد که در حال حاضر در مسیر تصویب قرار دارد ولی حاشیه هایی در اجرا دارد که باعث شده تصویب آن تا کنون عملیاتی نشده باشد.

مدیرکل امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی گفت: در سازمان تامین اجتماعی درباره مدیریت تعارض منافع، براساس دستور  مدیر عامل سازمان، یک کار گروه کارشناسی تشکیل و در نهایت بخشنامه تعارض منافع اوایل تیرماه صادر شد.

وی عنوان کرد: تعارض منافع به این معنی است که منافع سازمانی با منافع شخصی فرد در تعارض باشد و نتواند تصمیم درستی بگیرد که این موضوع باید مدیریت شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راننده
۱۰:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چراتامین اجتماعی سنوات72تا80راننده گان رامثل سربازی باگرفتن ازخودراننده آن مقداری که باربریها نریخته اند راهشت سال را کامل نمی کند
آخرین اخبار