نکات جالبی درباره مسابقات المپیک وجود دارد که می‌تواند بر جذابیت این رقابت‌ها اضافه کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های المپیک قرار است بعد از یک سال تاخیر و در دوران خطرناکی که شیوع بیماری کرونا رو به افزایش است، برگزار شود. به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کشور ژاپن، بازی‌های المپیک بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود؛ این در حالی است که ۸۰ درصد مردم مخالف برگزاری بازی‌های المپیک هستند.

مسابقات المپیک فرصتی برای کسب درآمد شهرهای مختلف

رئیس کمیته بین المللی المپیک ادعا می‌کند که بازی‌های المپیک باعث تزریق درآمد عظیمی به شهر‌های کشور برگزار کننده، ایجاد اشتغال، تجارت و سرمایه گذاری در بخش جهانگردی می‌شود. محققان دانشگاه آکسفورد بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ - ۲۰۲۰ را تجزیه و تحلیل کرده اند. در هر کدام از ادوار المپیک بیش از بودجه ای که برای آن تعیین شده بود، در برگزاری مسابقات خرج شد. این در حالی است که برای المپیک توکیو ۷.۳ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود، اما با افزایش شیوع کرونا و برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ژاپن این رقم به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

شهر‌ها، مشتاق میزبانی مسابقات المپیکی

بازی‌های المپیک در بخش‌های مختلف کشور های میزبان مسابقات برگزار می‌شد. بیشتر شهر‌ها دوست دارند میزبانی تعداد بیشتری از مسابقات را در اختیار داشته باشند و از این فرصت به خوبی استفاده کنند. میزبانی بازی های المپیک برای شهرها دارای سود و منفعت بسیاری است و این سودها می تواند باعث رشد و پویایی بهتر آن شهر و پررونق شدن کسب و کار مردمان آن دیار شود.

مسابقات المپیک منبع درآمدی برای ورزشکاران آمریکایی 

بسیاری از ورزشکاران آمریکایی در مسابقات المپیک درآمد خوبی از حامیان مالی کسب می کنند. ورزشکاران آمریکایی در چند سال اخیر مقام‌های متعددی را در مسابقات المپیک کسب کرده اند و این موضوع سبب می‌شود ورزشکاران، حامیان خوبی از لحاظ مالی پیدا کنند و منبع درآمدی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار