وظیفه سنگین حوزه‌های علمیه در قبال تزریق شبهات در فضای مجازی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد گفت: با توجه به تزریق شبهات در فضای مجازی، حوزه‌های علمیه وظیفه خطیرتر و سنگین‌تری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام محمد کارگر مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد در دیدار با فرماندار اردکان، گفت: با توجه به تزریق شبهات در فضای مجازی، حوزه‌های علمیه وظیفه خطیرتر و سنگین‌تری دارند که باید با تولید علم و افزایش آگاهی در جامعه از اثرات مخرب آن به‌ ویژه بر نسل جوان بکاهیم.

او با بیان اینکه بیش از ۳ هزار طلبه در حال حاضر  در حوزه‌های علمیه خواهران استان مشغول تحصیل هستند، گفت: همچنین حوزه‌های علمیه خواهران استان بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تربیت کرده است.

فرماندار اردکان نیز با یادآوری شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی مردم اردکان، گفت: مهاجرت‌ها باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شده و مقابله با این آسیب‌ها وظیفه و رسالت دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه نهاد‌های فرهنگی است.  

مصطفی پوردهقان تصریح کرد: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در بسیاری از مناطق استان به صدا درآمده و کارکرد حوزه‌های علمیه در این موضوع باید بیش از پیش عملیاتی شود.

او حضور طلاب و روحانیون در فضا‌های مجازی برای پاسخ‌گویی به شبهات و نشر آموزه‌های دینی و اخلاقی را ضروری دانست و گفت: برای حفاظت از شعائر دینی و مذهبی، نیازمند کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی هستیم.  

فرماندار اردکان در پایان برای حمایت از توسعه فضا‌های آموزشی در حوزه‌های علمیه شهرستان قول مساعدت و همکاری داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.