مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۸۵ درصد سطح زیر کشت سیب استان در شهر‌های ارومیه و مهاباد است

جلال بوتراب گفت: تولید عمده سیب استان در شهر‌های ارومیه و مهاباد است که این دو شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال بوتراب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۹۰ هزار تن سیب تابستانه از باغ‌های سیب استان برداشت شود.

او آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های تولید سیب درختی در کشور عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت سیب تابستانه در این استان در حدود هزار هکتار است.

بوتراب با اشاره به اینکه میانگین تولیدات سیب تابستانه استان ۱۹ تن در هر هکتار پیش بینی شده است، تصریح کرد: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهر‌های ارومیه و مهاباد است که این دو شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان شامل سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد است.

او با بیان اینکه برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریور ماه در آذربایجان غربی ادامه دارد، گفت: با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان غربی این محصول علاوه بر تأمین نیاز‌های مصرف داخل استان به استان‌های دیگر و کشور‌های همسایه از جمله عراق نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.