جاذبه‌های گردشگری ورزشی در البرز توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از توسعه گردشگری ورزشی با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در بازدید از روستای هدف گردشگری هیو واقع در شهرستان ساوجبلاغ گفت: موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیمی، تغییرات آب‌وهوایی، مناظر دیدنی و جاذبه‌های طبیعی روستای هیو از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد منطقه محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به مرمت حمام تاریخی و آسیاب قدیمی روستای هیو، افزود: طرح پیست اتومبیلرانی واقع در ضلع غربی روستا به همت کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و اداره‌کل ورزش و جوانان و نیز با همکاری فرمانداری ساوجبلاغ به زودی به بهره‌برداری رسیده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ورزشی استان محسوب می‌شود.

محمدی گفت: منابع ملی و طبیعی روستای هیو زمینه لازم برای احداث مجموعه‌های گردشگری شامل مراکز اقامتی، تأسیسات پذیرایی، اماکن تفریحی را در مجاورت پیست اتومبیلرانی با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارد.

او افزود: با همراهی شورای روستا و به منظور دستیابی به اهداف مدنظر به منظور توسعه گردشگری منطقه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام /ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.