معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: در سال جاری هزار و ۴۹ خانواده زندانی در استان کرمانشاه از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه قرار است نخستین بار در کشور در استان کرمانشاه برای زندانیانی که خانواده آن‌ها تحت حمایت کمیته امداد است، شغل ایجاد شود گفت : در همین رابطه ۱۲۰ عنوان شغلی در نظر گرفته شده که این مشاغل در زمینه صنایع دستی می‌باشد، که علاوه بر در آمد زایی به سرمایه کمی احتیاج دارد.

او هدف از اجرای این طرح را حرفه آموزی زندانیان و ارتقا فرهنگ کار عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه این طرح نوپاست تا کنون صد نفر اعلام امادگی کرده اند.

رضایی گفت: در سال جاری هزار و ۴۹ خانواده زندانی در استان کرمانشاه از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از پرداخت وام به خانواده‌های زندانیانی که به علت جرائم غیر عمد در زندان هستند، خبر داد و افزود: خانواده‌هایی که قادر به تامین بدهی نیستند و مشکل مالی در پرداخت دیه دارند، می‌توانند از تسهیلات بدون سود کمیته امداد استفاده کنند.

رضایی افزود: با همکاری دادگستری خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها به علت بدهی کمتر از ۵ میلیون تومان در زندان به سر می‌برد و قادر به پرداخت هزینه دادرسی نیستند، هزینه دادرسی آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.