سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تقریبا واکسیناسیون گروه‌های هدف به بالای ۱۲.۵ درصد رسیده و در دو روز اخیر بیشترین واکسیناسیون را نسبت به همه ماه‌ها و هفته‌های گذشته در روز داشتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت وگوی زنده تلوزیونی درباره روند واکسیناسیون کرونا در کشور بیان کرد: خوشبختانه بعد از وقفه چند هفته‌ای که در روند تامین واکسن به خصوص واکسن‌های وارداتی ایجاد شده بود، با ورود محموله‌های واکسن در روز‌های اخیر شاهد شتاب روز افزون واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در سراسر کشور هستیم.

او ادامه داد: بیش از ۷ و نیم میلیون دز واکسن کووید ۱۹ تاکنون در سراسر کشور تزریق شده است و حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت کامل با دریافت هر دو دز واکسینه شدند.

جهانپور افزود: تقریبا واکسیناسیون گروه هدف به بالای ۱۲.۵ درصد رسیده است و در دو روز اخیر بیشترین واکسیناسیون را نسبت به همه ماه‌ها و هفته‌های گذشته در روز داشتیم و امیدواریم این روند پر شتاب در روز‌های آینده ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید

سامانه واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال باز شد


فردا و پس فردا محموله وارداتی واکسن کرونا به کشور وارد خواهد شد

جهانپور گفت: روند تامین واکسن کرونا دچار وقفه نخواهد شد و به تناسب ورود محموله‌های واکسن به کشور را خواهیم داشت و فردا و پس فردا محموله وارداتی واکسن کرونا به کشور وارد خواهد شد. 

او ادامه داد: در هفته آینده باز هم محموله‌های جدید واکسن‌های ایرانی به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد و باز هم واکسیناسیون را از محل واکسن‌های وارداتی ادامه خواهیم داد. ظرفیت شبکه بهداشتی فراتر از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز واکسن است.

جهانپور افزود: طبق دستور وزیر بهداشت در استان‌های بوشهر، هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و استان‌های مرکزی و استان ها محروم، واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در روز‌های اخیر آغاز شده است و در سایر نقاط کشور نیز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از فردا آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین ثبت نام افراد بالای ۶۰ سال که تمایل به تزریق واکسن داشته باشند در استان‌های دیگر جدا از استان‌هایی که اشاره کردم در سامانه salamat.gov.ir انجام خواهد شد و از این طریق نوبت‌دهی برای این عزیزان صورت خواهد گرفت تا واکسیناسیون آن‌ها در زمان مقرر انجام شود.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزایر خلیج فارس

جهانپور بیان کرد: در برخی نقاط مثل جزایر خلیج فارس به جز قشم و کیش و برخی نقاط دیگر کشور که پرخطر و یا محروم هستند به دستور وزیر بهداشت، واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال نیز آغاز شده است و در حال حاضر با شتاب روز افزونی که واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در روز‌های اخیر تجربه کرده است و همچنین تداوم این سرعت، واکسیناسیون عمومی تا نقطه هدف را در پیش خواهیم داشت.

جهانپور گفت: وقفه‌ای در روند واکسیناسیون اتفاق افتاد که یکی از دلایلش مشکلاتی بود که در مسیر واردات از محل کشور‌هایی مثل روسیه چین و سایر منابع تامین کننده واکسن ایجاد می‌شد، ولی مجددا واردات واکسن به خصوص از کشور چین و ژاپن با تایید رسمی این کشور‌ها آغاز شده و ادامه خواهد کرد امیدواریم که از منابع و محله‌های دیگر نیز در روز‌ها و هفته‌های آتی بتوانیم واکسن دریافت کنیم.

جهانپور در مورد تعداد واکسن‌های داخلی که به چرخه تزریق وارد شده اظهار کرد: در محموله اول حدود کمتر از ۴۰۰ هزار دوز و محموله بعدی حدوداً بیش از ۷۰۰ هزار دوز تحویل شد و البته محموله‌های دیگر واکسن کوو برکت در حال طی کردن مراحل تست فنی و تست پایداری هستند که این روند حدود ۱۵ روز برای هر مرحله تولیدی زمان خواهد برد.

او افزود: همچنین ما علاوه بر دریافت محموله‌هایی که در حال حاضر در حال طی کردن مسیر تست فنی و پایداری هستند یک محموله از شرکت شفا فارمد، دریافت کرده‌ایم که از اوایل مرداد به صورت هفتگی حداقل یک میلیون و دویست هزار دز واکسن به صورت افزایشی از آن‌ها دریافت می کنیم و به موازات آن واردات از سبد کووکس از محل خرید مستقیم ادامه خواهد داشت و همه این‌ها سبد واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشور را شکل خواهد داد و قاعدتاً با این پیش بینی هر روز و هر هفته سرعت واکسیناسیون در کشور را افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
افرین اقای جهانپور