در پی بحرانی شدن اوضاع کرونا و پُر شدن تخت‌های بیمارستانی، بیمارستان صحرایی از امروز در شهرستان نهبندان بر پا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از همان زمان شیوع دلتای هندی در سیستان و بلوچستان زمزمه‌هایی مبنی بر انتشار این ویروس در شهرستان‌های همجوار با این استان شنیده می‌شد، خبری که به واقعیت پیوست و شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی را قرمز کرد.

هشدار‌های مسئولان را کسی جدی نگرفت تا اینکه نهبندان قرمز تیره شد و متولیان هشدار دادند که با خطرناک شدن اوضاع کرونا، بیمارستان شهید آتشدست دیگر جوابگوی بیماران نخواهد بود.

دیروز بود که عادی انگاری‌ها و طغیان دلتای هندی بالاخره کار خودش را کرد و ماجرا به راه اندازی بیمارستان صحرایی کشیده شد.

۷۰ تخت جدید اضافه شد

دهقانی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: بیمارستان صحرایی از امروز درکنار بیمارستان شهید آتشدست نهبندان بر پا می‌شود تا بتواند تعداد بالای بیماران کرونایی را پذیرش کند.

او افزود: این بیمارستان ظرفیت ۷۰ تخت دارد و همزمان یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری پرتابل و اتوبوس آمبولانس نیز به نهبندان منتقل شده است.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: دانشگاه تمام ظرفیت خود را برای کنترل دلتای هندی بسیج کرده و خوشبختانه ظرفیت‌های خیلی خوبی در نهبندان ایجاد شده است تا نیازی نباشد بیماران کرونایی به مرکز استان و شهرستان‌های مجاور منتقل شوند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.