در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور، ۳۵ کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، در راستای بهبود شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور و توسعه کریدور‌های بزرگراهی با هدف ایجاد ارتباط بین شمال - جنوب و شرق - غرب کشور ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در استان چهارمحال و بختیاری هم ۳۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد.


بیشتر بخوانید


طرح‌های بهره برداری شده در چهارمحال و بختیاری شامل بزرگراه بروجن به لردگان، باند دوم محور شهرکرد به بروجن (محدوده سفیددشت به فرادنبه) و کنارگذر شمالی شهرکرد بود.

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این آیین در خصوص این طرح‌ها گفت: کنارگذر شمالی شهرکرد، قسمت سفیددشت به فرادنبه در بزرگراه شهرکرد به بروجن و قسمتی از محور بروجن به لردگان از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود که اعتبار هزینه شده هر سه طرح ۴۰۶ میلیارد تومان است.

او افزود: محور بروجن به لردگان به طول ۱۶ کیلومتر و بهره‌برداری از باند دوم محور شهرکرد به بروجن در محدوده سفیددشت به فرادنبه به طول ۱۲ کیلومتر تاثیر مهمی در افزایش بزرگراه‌های استان دارد.

مقصودی اضافه کرد: افتتاح کنارگذر شمالی شهرکرد به طول هفت کیلومتر از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و برای بهره‌برداری از آن ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در حوزه راهسازی استان در طول هشت سال اخیر در استان شکل گرفت، افزود: این عملکرد در افزایش طول بزرگراه‌های استان قابل توجه است.

مقصودی از ۲ برابر شدن طول بزرگراه‌های استان در طول هشت سال گذشته خبر داد و گفت: تا پایان دولت دهم ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۲۹۶ کیلومتر افزایش یافته است.

در این مراسم در مجموع ۲۶ پروژه بزرگراهی به طول ۳۲۱ کیلومتر و ارزش روز ۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که مهم‌ترین و بلندترین آن‌ها شامل بزرگراه چابهار به پسابندر، قطعه ۴ کنارک به کاروان و قطعه یک کنارک به کاروان در کریدور بزرگراهی جنوب کشور به طول ۳۱ کیلومتر، بزرگراه بزبازبه بندو در کریدور بزرگراهی جنوب کشور به طول ۲۸ کیلومتر، بزرگراه بروجن به لردگان به طول ۲۸ کیلومتر، بزرگراه ارومیه به میاندوآب به بوکان در کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۲۰ کیلومتر و کنارگذر ساوه به طول ۲۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار