حملات سایبری به تاسیسات نفتی و شرکت‌های تامین انرژی در دنیا به بالاترین میزان خود در ماه‌های اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هکر‌ها قصد دارند تا با ارسال ایمیل‌های فیشینگ به شرکت‌های انرژی و تأمین کنندگان آن‌ها اطلاعات مهم آن‌ها شامل قراردادها، رمز‌های عبور و صورت حساب‌های مالی را سرقت کنند. گروه‌های مهاجم ایمیل‌های جعلی را طوری طراحی کرده اند تا قربانیان ادعا کنند که با شرکت‌های شناخته شده صنعت انرژی تعامل دارند و پاسخی به ایمیل‌های قبلی آن‌ها داده اند.

صنایع نفت و گاز

به نقل از zdnet، مجرمان سایبری با یک کمپین فیشینگ طراحی شده برای ارائه بدافزار‌هایی قادر به سرقت نام‌های کاربری، رمز‌های عبور و دیگر اطلاعات حساس مراکز تامین انرژی، نفت و گاز و دیگر شرکت‌ها در سراسر جهان هستند. این کمپین فیشینگ که توسط شرکت امنیت سایبری Intezer ارائه شده است، یک سال می شود که فعال است و به نظر می‌رسد افراد پشت آن تلاش زیادی برای قانونی جلوه دادن ایمیل‌های فیشینگ کرده اند.

هکرهای شرکت امنیت سایبری Intezer

ایمیل‌های فیشینگ شامل مراجعه به مدیران، آدرس دفاتر، آرم‌های رسمی و درخواست قیمت گذاری، قرارداد و مراجعه به پروژه‌های واقعی به منظور معتبر به نظر رسیدن است. هدف عمده هکرها، شرکت‌هایی در ایالات متحده، امارات متحده عربی، آلمان و کره جنوبی در بخش‌های نفت و گاز، انرژی، تولید و فناوری هستند که ایمیل‌ها به آن‌ها ارسال شده است.

شرکت‌های تامین انرژی و نفت و گاز

چگونگی اجرای حملات

این ایمیل فیشینگ شامل یک فایل PDF، IMG، ISO و CAB است که کاربران را به یک فایل اجرایی هدایت می‌کند و در صورت اجرای این نرم افزار، بدافزار نصب خواهد شد. ابزار‌های مختلف دسترسی از راه دور (RAT) و بدافزار سرقت اطلاعات در این حملات از جمله Formbook، Agent Tesla و Loki در حال بکارگیری هستند. بسیاری از این‌ها بدافزار‌ها به عنوان سرویس هستند، بدین معنی که افرادی که پشت حملات فیشینگ هستند، بدافزار را اجاره می‌کنند تا اینکه خود آن را توسعه دهند.

حملات هکر‌ها

به نظر می‌رسد که استفاده از تهدید‌های مخرب به عنوان سرویس به شما کمک می‌کند تا با سر و صدای فعالیت‌های مخرب دیگر ترکیب شود. به نظر می‌رسد که آن‌ها شبکه گسترده‌ای را با این نوع تهدیدات ایجاد می‌کنند. رایان رابینسون، یک محقق امنیت در Intezer، به ZDNet گفت: در حال حاضر مشخص نیست که دقیقاً چه کسی در پشت حملات فیشینگ قرار دارد، ولی روش‌های آن‌ها سطح بالایی از پیشرفت را نشان می‌دهد.

حملات هکر‌ها به شرکت‌های انرژی

گروه‌های مهاجم زیادی در دنیا فعالیت می‌کنند که تا کنون با حمله به مراکز مهم در کشور‌های کوناگون جهان و سرقت اطلاعات آن‌ها پول‌های هنگفتی را به جیب زده اند. سازمان‌های بین المللی نیز از دفع حملات آن‌ها و جلوگیری از دزدی اطلاعات ارزشمند عاجز هستند چرا که تصویب قطعنامه یا قانون‌های کتبی دردی را از شرکت‌های بزرگ دوا نکرده است و باید یک تصمیم اساسی در این باره گرفته شود.

گروه های مهاجم


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار