شرکت توئیتر اعلام کرد در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بیش از هر زمان دیگری محتوای توهین آمیز حذف کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، توئیتر اخیرا گزارشی از عملکرد خود از تاریخ اول ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده که در آن، این شرکت اعلام کرد علیه ۹۶۴۴۵۹ حساب کاربری به دلیل رفتار‌های سواستفاده کننده اقدام کرده است. در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۰، این آمار ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین در همین بازه زمانی، پلتفرم توئیتر محتوا‌های نفرت انگیز زیادی را حذف کرده است. در این زمینه این شرکت می‌گوید که علیه ۱، ۱۲۶، ۹۹۰ حساب اقدام کرده است که ۷۷ درصد افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

آنچه در اینجا قابل توجه است، این شرکت دلیل اصلی افزایش این آمار‌ها را مربوط به تغییرات سیاستی که در طول سال ۲۰۲۰ اعمال کرده است، می‌داند. توئیتر همچنین خواستار گسترش سیاست رفتار نفرت انگیز خود در اوایل دسامبر است که طبق آن، این شرکت ممنوعیت زبان "غیرانسانی" مردم را بر اساس نژاد، قومیت یا منشا ملی آن‌ها منع می‌کند.

موفقیت توئیتر در حذف محتواهای منفی

در بخشی دیگر این گزارش، توئیتر موفقیت اخیر خود را مدیون فناوری بهتر می‌داند. این شرکت ادعا می‌کند که ابزار‌های تعدیل خودکار آن کمک کرده است تا ۶۵ درصد از توییت‌های توهین آمیز و سایر رفتار‌ها را قبل از اینکه شخصی مجبور شود این محتوا را برای ناظران پرچم گذاری کند، حذف کند.

توئیتر گزارش عملکرد خود در سال 2020 را منتشر کرد

بدیهی است که توئیتر هنوز نتوانسته است سو استفاده، آزار و اذیت و سخنان نفرت انگیز را در سیستم عامل خود متوقف کند، اما این شرکت در سال ۲۰۱۹ قول داده که در زمینه "افزایش سلامت گفت و گوی عمومی" پیشرفت می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۸:۲۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
لطفاً از پیام رسان بله هم گزارش تهیه کنید.
آخرین اخبار