متخصصان هشدار داده اند زنانی که از قرص‌های ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند، ممکن است کور شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، یک مطالعه جدید نشان داده است زنانی که از قرص‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند بیشتر به گلوکوم یا آب سیاه مبتلا می‌شوند؛ یک بیماری شایع چشم که می‌تواند به عصب بینایی که چشم را به مغز متصل می‌کند آسیب برساند.

گلوکوم دومین علت اصلی نابینایی در سراسر جهان و یک بیماری شایع است. با این حال، متخصصان اظهار داشتند که خطرات کم است و داده‌ها نباید مانع استفاده زنان از این قرص شود.

این تجزیه و تحلیل که در مجله British Clinical Pharmacology منتشر شده است، سوابق الکترونیکی زنان ۱۵ تا ۴۵ ساله را از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ بررسی کرده است.

مشخص شد زنانی که از دارو‌های ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند بیش از دو برابر دیگران در معرض خطر ابتلا به گلوکوم قرار دارند.

این نمونه شامل اطلاعات بیش از ۵ میلیون زن بود. همچنین شامل اطلاعات مربوط به ۲، ۳۶۶ زن مبتلا به گلوکوم و ۹، ۴۶۴ زن تحت کنترل بود.

کارشناسان گفتند که خطر زیادی در زنانی که در گذشته از این قرص‌ها استفاده می‌کردند مشاهده نشده است.

آن‌ها همچنین گزارش دادند که زنانی که بیش از ۴ نسخه برای پیشگیری از بارداری هورمونی در دو سال گذشته داشته اند بیشتر از زنانی که فقط یک یا دو نسخه دارند، به گلوکوم مبتلا می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

عوارض رایج قرص‌های ضد بارداری 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
عزیزان وقتی پای سیاست باشه بد میشه خوب یاخوب میشه بد.به همین راحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بیا می خوان جمعیت و زیاد کنن حالا قرص شد خطرناک واقعا کهههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خب از اواخر دهه 60 تا همین چند سال اخیر شعار همه مسوولین این بود بچه کمتر زندگی بهتر
چطور اونوموقع که مسوولین کشور خودشون مجانی قرص های ضد باروری رو توضیح میکردند باعث کوری و عوارض دیگه نمیشد حالا چطور یهو به این نتیجه رسیدن
اگر فردی در این مدت ( اواخر دهه 60 تا همین چند سال اخیر ) دچار این عارضه شده باشد باید به کجا شکایت کند و خسارت بگیرد
نکته جالب گزارشت خیلی زیرکانه نوشتی که شامل حال گذشته نمیشود (کارشناسان گفتند که خطر زیادی در زنانی که در گذشته از این قرص‌ها استفاده می‌کردند مشاهده نشده است)
نکند مردم این زمانه دچار پرش ژنتیکی شدن گونه جدیدی از انسان ها به دنیا اومدند قدیمی ها دچار عازضه نمیشوند ولی جدیدها چرا ؟؟؟؟