رییس پارک علم و فناوری فارس:

فرصت‌های متقابل خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع فارس فراهم است

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به شیراز فرصت خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان همچنین صنایع فارس فراهم کرد تا بتوانند همکاری و نیاز‌های متقابل یکدیگر را ساماندهی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: بسیاری از نیاز‌های حوزه صنایع که در گذشته به صورت واردات انجام می‌شد، امروزه توسط جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند، رفع می‌شود.

او افزود: در حال حاضر نیرو‌های جوانی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در بخش‌های مختلف اکوسیستم و به طور خاص در پارک علم و فناوری استان فارس فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس عنوان کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی‌های خوبی که در این زمینه انجام گرفته است، اعتماد قابل توجهی نسبت به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده و این باور در میان مدیران صنایع و دیگر مسئولان شکل گرفته که محصولات و صنایع مورد نیاز ما می‌تواند توسط جوانان کشور تولید شود.

او بیان داشت: البته ما هنوز در ابتدای این راه هستیم و نیاز است که این اعتماد افزایش پیدا کند تا با تعامل و همکاری بخش‌های مختلف بتوانیم به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

ذوالقدر گفت: ما به فرهنگ‌سازی بیشتری در زمینه استفاده از محصولات داخلی و اعتماد به جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که در قالب شرکت‌های دانش بنیان و فناور مشغول به فعالیت هستند، نیاز داریم تا شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری فارس بیان کرد: دولت‌ها باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند و امکانات اولیه را در اختیار جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی قرار بدهند تا جوانان بتوانند ایده و پتانسیل‌های علمی خود را اجرالیی کنند بدون تردید جوانان توانمند و با استعداد استان فارس با حمایت‌های اولیه می‌توانند به تدریج رشد پیدا کنند و مستقل شوند.

ذوالقدر گفت:‌ سفر ۲۲ تیرماه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شیراز دستاورد‌های بسیار خوبی برای استان فارس به همراه داشت و شرایط مطلوبی را برای حل مشکلات بسیاری از اجزای اکوسیستم دانش بنیان استان مهیا کرد.

او افزود: در این سفر از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور مستقر در استان فارس بازدید شد و مشکلات بسیاری از اجزای اکوسیستم دانش بنیان فارس از نظر تأمین منابع مالی مورد توجه قرار گرفت و می‌توان گفت این سفر موجبات توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف دانشگاهی و صنایع استان را فراهم کرد.

ذوالقدر ادامه داد: در این بازدید‌ها شرکت‌های دانش بنیان مشکلات خود را مطرح کردند و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری قول داد که حمایت‌های قابل توجهی از اکوسیستم دانش بنیان استان فارس از جمله پارک علم و فناوری این استان، مرکز پردیس شهید فهمیده، خانه خلاق و مرکز نوآوری دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد.

او اضافه کرد: وقتی که ویترین عرضه محصولات و خدمات دانش بنیان در کشور و به تبع آن در استان فارس شکل بگیرد این ویترین می‌تواند تمام بخش‌های استان را تحت تأثیر قرار دهد.

ذوالقدر بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور محور و استارت آپی علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در گذشته راه حلی برای آن‌ها وجود نداشت را با نوآوری برطرف کنند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار