معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تعداد پشت نوبتی‌های جهیزیه استان را ۴۵۷ نفر اعلام کرد و گفت : اگر خیرین در این زمینه مساعدت کنند، تا پایان سال این تعداد را صفر می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه تشویق و ترویج ازدواج‌های آسان در دستورکار جدی این نهاد قرار دارد، گفت : در همین راستا یکی از اقدامات کمیته امداد تامین جهیزیه برای نوعروسان مددجو است تا بتوانند با کمترین هزینه زندگی ساده‌ای را شروع کنند.

او گفت : اقلام جهیزیه عمدتا از محل مساعدت خیرین، منابع امداد استان و کمک‌های کمیته امداد کشور و مساعدت برخی دستگاه‌ها از جمله سپاه تامین می‌شود.

رضایی از اهدای ۱۶۸۵ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی استان در پارسال خبر داد و افزود: برای تهیه این اقلام اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او افزود: این رقم با توجه به تخفیفاتی است که فروشندگان کالا‌های ایرانی برای مددجویان لحاظ می‌کنند و قیمت این ۱۶۸۵ سری جهیزیه در بازار آزاد خیلی بیشتر از اینهاست.

این مسئول ادامه داد: امسال هم تاکنون دو سری جهیزیه اهدا شده که در مرحله اول همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب (س) ۱۳۳ سری جهیزیه و در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ۳۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان مددجو اهدا شد.

او افزود: در مجموع برای تهیه این تعداد جهیزیه در امسال رقمی بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

رضایی آمار پشت نوبتی‌های جهیزیه را ۴۵۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: تلاش داریم در صورت مساعدت خیرین بتوانیم این تعداد را تا پایان سال صفر کنیم.

این مسئول گفت: افراد بر اساس تاریخ عقد و شرکت در کلاس‌های آموزشی و مشاوره ازدواج کمیته امداد در اولویت اهدای جهیزیه قرار می‌گیرند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: کمیته امداد علاوه بر جهیزیه، هدیه ازدواج هم به پسران مددجو اهدا می‌کند که در این زمینه هم ۵۷۴ پشت نوبتی داریم و نیازمند مساعدت جدی خیران هستیم.

او در تشریح دیگر برنامه‌های امداد در راستای تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج آسان به برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره برای دختران و پسران در آستانه ازدواج خبر داد و افزود: برگزاری این کلاس‌ها باعث شده که بسیاری زوجین مددجو با مهریه بسیار پایین زندگی خود را شروع کنند.

رضایی ادامه داد: افزایش پشت نوبتی‌های مهریه هم نتیجه برگزاری همین کلاس هاست که موجب ترغیب جوانان مددجو به امر ازدواج شده است.

این مسئول به پایداری ازدواج مددجویان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آمار طلاق در جامعه مددجویان امداد در حد بسیار پایینی قرار دارد و علت آن قناعت و کم توقعی و داشتن یک ازدواج آسان و زندگی ساده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.