رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: ۲۶ میلیارد تومان زکات از ابتدای امسال تا کنون در استان کردستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا عبید لطفی رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، از جمع‌آوری ۲۶ میلیارد تومان زکات در استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان زکات در بیش از یک‌هزار و ۱۳۰ روستا و شهر‌های استان جمع‌آوری شده است.

او با بیان اینکه ۱۸۵ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به زکات فطریه بوده است، ۲۵ میلیارد ریال زکات کفارات، ۳۵ میلیارد ریال زکات مال التجاره و ۱۵ میلیارد ریال زکات غلات طی سه ماهه امسال در سطح استان جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان خاطرنشان کرد: ۸۹ درصد از زکات جمع‌آوری شده در حوزه محرومین و ۱۱ درصد در حوزه عمرانی هزینه می‌شود.

لطفی افزود: از محل سهم زکات محرومین و نیازمندان ۱۹۶ کمک هزینه تحصیلی، ۱۰۰ کمک هزینه درمانی و ۹ واحد مسکن برای نیازمندان احداث و یا بهسازی شده است.

او اضافه کرد: ساخت و تعمیر ۵ مسجد و خانه عالم، یک مورد غسالخانه، و ۲ مورد پروژه عام المنفعه از محل سهم ۱۱ درصدی زکات در بخش عمرانی در سطح استان انجام شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان افزود: زکات جمع‌آوری شده در هر روستا، شهر و منطقه‌ای با نظارت و همکاری معتمدین، عاملین، شورای زکات روستا، خیران، امامان جماعت و مردم میان نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود و شورای زکات استان هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه ندارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.