ایلان ماسک تاریخ اولین آزمایش بزرگ تقویت کننده موشک Starship را که قرار است در مریخ مورد استفاده قرار بگیرد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت؛ ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس که به تازگی موشک استارشیپ را برای سفر به فضا ساخته اعلام کرد که اولین آزمایش احتراق ثابت تقویت کننده Booster 3 را اوایل هفته آینده انجام خواهند داد. ایلان ماسک در پاسخ به کاربری که در توئیتر از او سوال کرده بود چه زمانی این آزمایش انجام می‌شود گفت:" احتمالا روز دوشنبه. "


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از انجام اولین آزمایش موشک استارشیپ

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در شرکت اسپیس ایکس، روز دوشنبه قرار است راه‌های اطراف تاسیسات این شرکت در بوکا چیکای تگزاس از ساعت ۱۰ شب تا ۱۲ ظهر به وقت محلی، بسته شوند. این گام مهمی در جهت توسعه موشک استارشیپ است که می‌تواند خدمه و محموله را به اطراف منظومه شمسی منتقل کند.

اولین آزمایش بزرگ تقویت کننده موشک Starship بزودی انجام می شود

بیش از دو ماه از آزمایش موفقیت آمیز نمونه اولیه استارشیپ SN15 می‌گذرد و این موشک در پنجم ماه مه با موفقیت روی سکو فرود آمد. این اولین آزمایش استارشیپ بود که پس از رسیدن به ارتفاع ۱۰ کیلومتری بدون انفجار فرود آمد. مرحله بعدی شامل ساخت یک سکوی پرتاب عظیم است که برای قرار دادن موشک استارشیپ به همراه تقویت کننده ۴ روی آن، انجام می‌گیرد. آزمایش تقویت کننده ۴ پس از پایان آزمایش تقویت کننده ۳ انجام می‌گیرد. در این آزمایش تقویت کننده ۳ روشن می‌شود، اما این موشک روی جای خودش ثابت خواهد ماند و پرتاب نمی‌شود.

اولین آزمایش بزرگ تقویت کننده موشک Starship بزودی انجام می شود

پرواز مداری پس از یک پرواز ۹۰ دقیقه‌ای، هواپیمای Starship SN20 را از تگزاس به یک محل فرود در سواحل هاوایی می‌برد. موانع نظارتی همچنان بزرگترین چالش برای پرتاب است که ماسک امیدوار است در اوایل ماه آگوست برطرف شود. بررسی زیست محیطی سکوی پرتاب توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) انجام می‌شود.

اولین آزمایش بزرگ تقویت کننده موشک Starship بزودی انجام می شود

اسپیس ایکس پس از اطمینان از یک معامله چند میلیارد دلاری با ناسا در اوایل سال جاری برای انتقال فضانوردان به ماه، یک برنامه فشرده برای تحویل یک کشتی فضایی فعال تا سال ۲۰۲۴ در دستور کارش دارد.

اولین آزمایش بزرگ تقویت کننده موشک Starship بزودی انجام می شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.