برخی منابع از توافق در اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل ازبرخی منابع از توافق در اوپک پلاس برای تولید تدریجی نفت خبر داد.

رویترز به نقل از برخی منابع در اوپک پلاس نوشت: توافقی بر افزایش تولید تدریجی نفت از ابتدای ماه اوت حاصل شده است. این منابع همچنین اعلام کردند: توافق شده است تولید نفت عراق و کویت روزانه ۱۵۰ هزار بشکه افزایش یابد. رویترز همچنین به نقل ازاین منابع نوشت: توافق شده است تا سهم امارات به ۳.۵ میلیون بشکه روزانه افزایش یابد.

همچنین در پیش نویش بیانیه‌ای که از سوی اوپک پلاس منتشر شده، بر پایان کاهش تولید ۵.۸ میلیون بشکه روزانه با فرا رسیدن سپتامبر ۲۰۲۲ در صورتی که شرایط بازار اجازه دهد، تأکید شده است. در بیانیه اوپک پلاس نیز آمده است: توافقی برای افزایش تدریجی تولید نفت تا پایان سال جاری بدست آمده است. در این بیانیه همچنین آمده است: بر تمدید سیاست محدود سازی تولید تا پایان سال آتی توافق صورت گرفته است.

در همین حال، وزیر انرژی امارات در این خصوص اعلام کرد: ما به آنچه که اوپک پلاس در خصوص سهم تولید تصویب کرده است، پایبند هستیم. وزیر انرژی عربستان نیز گفت: توافقی براجرای سهم‌های تولید جدید از مه ۲۰۲۲ صورت گرفته است.

اوپک پلاس همچنین از توافق برای بالا بردن خط اساسی تولید نفت از ۴۳.۸ میلیون بشکه به ۴۵.۵ از مه ۲۰۲۲ خبر داد. اوپک پلاس همچنین از افزایش تولید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه از ماه اوت تا دسامبر خبر داد.

وزیر انرژی عربستان در همین ارتباط اعلام کرد: ما کاهش تولید نفت را با ورود به سپتامبر ۲۰۲۲ و در صورتی که شرایط اجازه دهد، پایان خواهیم داد. ما به تعامل با واقعیت بازار نفت و پاسخ به درخواست‌های آن با روحیه همکاری در ماه‌های اتی ادامه خواهیم داد.
وزیر نفت روسیه نیز در این باره گفت: ما تولید نفت مان را در نیمه دوم امسال افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار