در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۴۲۰ واحدی، روی پله یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (دوشنبه ۲۸ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۴۲۰ واحدی، روی پله یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان رسید. «تاپیکو»، «رمپنا» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «شستا» و «ومدیر» سه نماد پر تراکنش بودند.

/

شاخص هم وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۷۴۱ واحدی روی پله ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان رسید.

/

رشد 203 واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۰۳ واحدی روی پله ۱۹ هزار و ۴۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان رسید.

/

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس

نماد‌های تاپیکو، رمپنا و فارس به ترتیب با ۷۸۰.۳۲، ۷۷۵.۷۸، ۷۷۵.۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد وپارس، فایرا و وسگلستا با ۳۳۷.۷۶، ۱۵۱.۳، ۱۲۶.۵۶ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نمادهای تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، آریا و زاگرس به ترتیب با ۹۱.۷۴، ۲۹.۷۵ و ۲۳.۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد وملل، دی و بنو، با ۷.۶۲، ۶.۰۹ و ۵.۵۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه چند رشته‌ای صنعتی، سیمان و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وآذر، تیپیکو و مداران بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وسگلستا، وپترو و کبورس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های شپاس، شصدف و بپاس بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های ثرود، بنو و ثغرب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

/

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های تیپیکو، کاما و غکورش بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های سنیر، غدام و بکاب در بورس تهران داشتند.

/

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد۵۰ و وسپهر و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های سیناد، زماهان و اعتماد فرابورس ایران داشتند.

/

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، وسخوز و فاراکح بیشترین حجم معامله و نماد‌های کمند، شستا و برکت بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

/

همچنین نماد‌های دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و اراد ۳۲۴، اراد ۷۰۴ و اراد ۶۴۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار