دبیرخانه دائمی دومین جشنواره فرا مرزی مطبوعات غرب و شمال غرب کشور رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت : جشنواره با راه اندازی دبیرخانه آن عملا از امروز در استان کلید خورده و به ترتیب زمانبندی صورت گرفته، برنامه‌های آن اجرا می‌شود.

او با اشاره به اخذ مجوز‌های لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی این جشنواره گفت : برگزاری آن در سال‌های آتی در استان ادامه می یابد.

فاضلی با اشاره به فرا مرزی بودن این جشنواره افزود: در این جشنواره علاوه بر استان‌های غرب و شمال غرب کشور شامل کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و خوزستان، استان‌های مرزی عرب نشین و کُردنشین کشور عراق و استان‌های شرقی کشور ترکیه هم حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اولین دوره این جشنواره در استان ایلام برگزار شد که گستردگی این دوره جشنواره را نداشت و در این جشنواره استان‌های بیشتری از سه کشور حضور دارند.

فاضلی با اشاره به تاخیر در برگزاری این جشنواره، شیوع بیماری کرونا را علت اصلی آن عنوان کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره مطبوعات تنها انجام یک کار صنفی نیست و تلاش ما این است که تبادلات فرهنگی میان اصحاب رسانه سه کشور صورت گرفته، استان کرمانشاه معرفی شود و با رفت و آمد مهمان‌ها یک رونق گردشگری ایجاد شود و برای همین تاکید داریم که این جشنواره به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ما در حوزه‌های مختلف پتانسیل‌های بسیار و مفاخر و بزرگانی داریم که باید آن‌ها را هم به مردم دیگر استان‌ها و هم به کشور‌های دیگر معرفی کنیم.

او افزود: بصور مثال خوشنویسی کرمانشاه سابقه تاریخی درخشانی دارد و از میرزا رضای کلهر نشات گرفته تا آیت الله نجومی و استاد جواری اساتید طراز اول این هنر هستند که در کشور حرف برای گفتن داشتند و دارند.

فاضلی ادامه داد: در زمینه هنر موسیقی هم اساتیدی همچون کیهان کلهر، شهرام ناظری و علی اکبر مرادی را داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیگر بزرگان و مفاخر استان اشاره کرد و افزود: محمد علی افغانی نویسنده رمان مشهور "شوهر آهوخانم"، استاد بهزاد، رشید یاسمی، استاد معینی کرمانشاهی، استاد محمد جواد محبت و ... از مفاخر این استان هستند که باید معرفی شوند و این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی چنین بزرگانی است.

فاضلی با بیان اینکه اعتبار جشنواره از طرف وزارت ارشاد اسلامی تامین می‌شود گفت: برای برگزاری این جشنواره ۲۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص پیدا کرده که بسیار کم است و اصلا جوابگوی جشنواره‌ای به این وسعت و با حضور مهمانان خارجی نیست.

او گفت: این جشنواره مایه فخر استان است و همه دستگاه‌ها باید در برگزاری آن مشارکت کنند و در این بین از استانداری کرمانشاه انتظار ویژه داریم.

فاضلی به پیگیری‌های استاندار کرمانشاه برای کسب میزبانی این جشنواره هم اشاره کرد و افزود: استان‌های دیگر هم متقاضی برگزاری این جشنواره بودند، اما با پیگیری‌ها و مساعدت استاندار کرمانشاه در نهایت میزبانی جشنواره به استان کرمانشاه داده شد و انتظار داریم این مساعدت در بحث اعتبارات هم لحاظ شود تا بتوانیم جشنواره آبرومندی را در استان برگزار کنیم.

کرمانشاه میزبان جشنواره فرا مرزی مطبوعات

وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای کسب میزبانی این جشنواره در استان گفت: اولین دوره این جشنواره در استان ایلام برگزار شد و پس از آن خانه مطبوعات استان به همراه اداره ارشاد استان پیگیری‌های بسیاری برای کسب میزبانی آن انجام دادند و در نهایت میزبانی جشنواره به استان کرمانشاه داده شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه افزود: با کسب میزبانی از همان روز‌های نخست، جلسات هماهنگی جهت برگزاری جشنواره در دستور کار قرار گرفت و پس از تاخیر صورت گرفته به علت شیوع کرونا در نهایت مقرر شد اگر مشکل خاصی به لحاظ شرایط کرونایی ایجاد نشود، برگزاری جشنواه در اسفند ماه امسال صورت گیرد.

او افزود: تمام تلاش ما این است که تمام بخش‌های جشنواره به صورت حرفه‌ای برگزار شود، بنابراین طراحی پوستر و انتخاب شعار جشنواره را هم به رقابت گذاشته ایم و فراخوان آن طی روز‌های آینده داده خواهد شد.

نیشابوری گفت: در پایان این مسابقه به بهترین طراحی پوستر و نیز بهترین شعار جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.

او ادامه داد: تمام استان‌های شرکت کننده در جشنواره می‌توانند در مسابقات طراحی پوستر و انتخاب شعار جشنواره هم شرکت کنند.

این مسئول از اعلام فراخوان جشنواره تا پیش از پاییز امسال خبر داد و افزود: تمام کار‌های جشنواره، محور‌ها و موضوعات آن مشخص شده و همه چیز برای برگزاری جشنواره آماده است.

نیشابوری از طراحی برنامه‌های جنبی جشنواره خبر داد و افزود: چند روز پیش از برگزاری جشنواره نمایشگاهی از توانمندی‌های رسانه‌ای استان‌های شرکت کننده در جشنواره برپا خواهد شد تا همه با توانمندی اصحاب رسانه‌های غرب و شمال غرب کشور آشنا شوند و برنامه‌های جنبی دیگری هم درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: آنچه برای ما مهم است این است که این جشنواره با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود و این امرمی طلبد تمام دستگاه‌های استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره پای کار بیایند، چرا که این رویداد فرهنگی بزرگ عملا آبروی استان است و مایه افتخار آن خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.