مدیرکل کمیته امداد استان یزد خبر داد؛

اولویت کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت

محمد شجاعان گفت:کمیته امداد به مددجویان کمک می‌کند تا به فردی مولد، فعال و مشارکت‌کننده در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد به مددجویان کمک می‌کند تا احساس اعتمادبه‌نفس خود را بهبود بخشند و با شور و اشتیاق بر ناتوانی یا درماندگی خود چیره شوند و به فردی مولد، فعال و مشارکت‌کننده در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شوند.

او با اشاره به راهبرد‌های کمیته امداد در توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت، گفت: حمایت ویژه از تولیدات دانش‌بنیان و طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، تقویت شرایط پایدارسازی مشاغل، استقرار نظام نیازسنجی و توان‌سنجی، تقویت نظام راهبری شغلی، ایجاد فضای کسب‌وکار و تمرکز بر کاریابی برای نیازمندان ازجمله راهبرد‌های مهم کمیته امداد در توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان راهبرد‌های این نهاد در توانمندسازی فرهنگی مددجویان، ادامه داد: تقویت باور‌های دینی، بصیرت افزایی و ارتقاء بینش و معرفت مددجویان، تقویت فرهنگ کار و تلاش در بین خانوار تحت حمایت، توسعه خدمات مشاوره خانواده و تقویت راهبری شغلی مشاوره، ارتقاء سواد رسانه‌ای مددجویان و استفاده حداکثری از فضای مجازی و همچنین ایجاد روابط اجتماعی و اخلاقی سالم در بستر نهاد خانواده و ترویج ازدواج آسان ازجمله راهبرد‌های توانمندسازی مددجویان در بعد فرهنگی است.

شجاعان یادآور شد: امسال بیش از ۵۰۰۰ فرصت شغلی با اعطای ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، تبصره ۱۶ و بانک‌های عامل و توسعه اشتغال روستایی و هم‌افزایی برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.