سید جواد حسینی رئیس آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق معلولان که موجب آن باید ۳ درصد از معلولان در دستگاههای مختلف به کار گرفته شوند، اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی و به منظور ایجاد فرصت عادلانه و برابر برای معلولان حدود ۳ تا ۴ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش مشغول به خدمت داریم.
او با اشاره به اینکه این افراد در پستهای مختلف از معلمی گرفته تا کادر آموزشی و اداری فعالیت خود را ادامه میدهند، ادامه داد: معلمان این طیف هم صرفا برای مدارس با نیازهای ویژه به کار گرفته نمیشوند بلکه امکان بهره مندی از ظرفیت آنها بنابر شرایطشان در مدارس عادی هم وجود دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تا چند سال پیش برای شرکت در مصاحبه ورود به دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان دچار مشکل نابینایی و ناشنوایی امکان شرکت در این دوره را نداشتند، اما با توجه به رایزنیهای انجام شده این افراد هم به تازگی در مصاحبه دانشگاه دعوت میشوند.
حسینی همچنین درباره حضور دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه پس از انجام انجام سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: در مواردی خانوادهها نسبت به حضور فرزندانشان در این مدارس مقاومتهایی دارند که این موضوع کاملاً طبیعی و قابل درک است، اما در نهایت مشکلی با این قضیه وجود ندارد و معمولاً به دلیل شرایط فرزندشان این موقعیت را میپذیرند.
او بیان کرد: مشاورههای روانشناختی برای خانوادهها در نظر گرفته میشود تا نسبت به این قضیه آگاهانه تصمیم گیری کنند بنابراین مشکلی بابت حضور دانش آموزان و به ویژه نو آموزان در مدارس با نیازهای ویژه وجود ندارد.
انتهای پیام/