نوای دعای عرفه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) طنین انداز شد

آیین معنوی و پرفیض دعای عرفه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاریست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با عصر نهم ذی الحجه زائران و مجاوران دلتنگ صحرای عرفات به آستان مقدس حرم احمدی و محمدی (ع) پناه آورده و ثناگویان، دستان پرتمنای خود را به سوی آسمان بلند کرده‌اند.

زمزمه حاجات و مناجات از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر امروز و با قرائت دعای عرفه، با نوای حاج مجتبی رمضانی، آغاز شده و تا بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، با دعای توسل با نوای حاج کاظم محمدی ادامه دارد.

به علت شیوع ویروس کرونا این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در صحن‌های غیر مسقف حرم مطهر در حال برگزاری است.

روز عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرامی‌خواند و درهای مغفرت، بخشش و رحمتش را بر روی آن‌ها می‌گشاید.

در این روز حجاج بیت‌الله الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می‌پردازند و دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می‌کنند.

نماز عید سعید قربان فردا سی‌ام تیرماه بر اساس شیوه نامه ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا در همه شهر‌های زرد اقامه می‌شود. در شهر‌هایی که وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی دارند، در فضای باز یا سالن‌های بزرگ و دارای سقف مرتفع و با جمعیت محدود و زمان محدود برگزار خواهد شد.

مردم شهر شیراز برای اقامه نماز عید بندگی، می‌توانند ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) حضور یابند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار