عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین آسیب‌های ویروس دلتا در ریه و گوارش بوده و بیشترین مبتلایان کسانی هستند که در سفر‌ و دورهمی‌های خانوادگی حضور داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، داود عطاران عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس دلتا که در موج پنجم کرونا قالب شده شدت و شیوع بیشتری از نمونه‌های قبلی دارد و بیشترین آسیب‌های آن در ریه و گوارش بوده است.

او افزود: این بیماری تمامی گروه‌های سنی از اطفال تا سالمندان را درگیر می‌کند و در روز‌های اخیر افزایش میزان بستری، سرپایی و فوتی را به نسبت یک ماه گذشته داشتیم.


بیشتر بخوانید


عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه علائم ویروس دلتا در بدن درد، تب، سرفه، اسهال، درد پشت، درد قفسه سینه بوده و مردم آن را یک سرماخوردگی عادی فرض نکنند، ادامه داد: مردم در صورت داشتن هرگونه علائمی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا درگیری و شدت بیماری بیشتر نشود، همواره معتقدیم که هرچه زودتر مراجعه شود نتیجه درمان بهتر است و میزان انتشار ویروس هم کمتر می‌شود.

عطاران بیان کرد: تابستان امسال زمان مناسبی برای سفر نیست و بیشتر کسانی در این روز‌ها بستری هستند افرادی بودند که به سفر رفتند و یا در جمع‌های خانوادگی حضور یافتند، در مسافرت‌های تابستانی برخی‌ها در حین سفر و برخی دیگر در پایان سفر درگیر و بستری شدند.

او با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم از حضور در هر نوع تجمعی اعم از دورهمی خانوادگی، مجالس عروسی و ترحیم به‌شدت خودداری کنند، تصریح کرد: معتقدیم که اگر برای مدتی عزیزان مان را نبینیم بهتر از آن است که خدای نکرده برای همیشه از دیدنشان محروم شویم و متأسفانه در یک نمونه آن شاهد بودیم که نزدیک به ۱۰ نفر که در یک دورهمی حاضر بودند مبتلا و بستری شدند که از این تعداد ۲ نفر از آنان که یک مادر و دختر بودند فوت کردند.

فوق تخصص بیماری‌های ریه تأکید کرد: کادر درمان کرونا روز‌های بسیار سختی را می‌گذرانند و از مردم می‌خواهیم که بیش از پیش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و عدم خروج غیرضروری از منزل را داشته باشند و دیگران را هم به رعایت این اصول کلیدی و حیاتی تشویق کنند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.