رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بر لزوم تسریع در روند صدور جوابیه تعیین ماهیت کالا در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: روند صدور جوابیه تعیین ماهیت کالا در خوزستان زمانبر است و این رویه یکی از عوامل کند شدن صادرات محصولات ایرانی به کشور عراق محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه این شرایط باید بر اساس تفاهمنامه‌های بین المللی بین ۲ کشور ایران و عراق ساماندهی شود، افزود: ظرفیت صادرات کالا از مرز چذابه را ۸۰۰ تا ۹۰۰ کامیون و مرز شلمچه را یک هزار و ۵۰۰ کامیون در روز است.

عموری بیان داشت: در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ کامیون از هرکدام از این گذرگاه‌های مرزی به سمت کشور عراق تردد دارند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: فعالان اقتصادی در مرز‌های استان هم‌اکنون دشواری‌های زیادی را تحمل می‌کنند و به همین منظور از متولیان حوزه مرزی و اقتصادی در استان درخواست می‌شود تا نسبت به ساماندهی این وضعیت در مرز‌ها اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح کرد: صادرات قاچاق گازوئیل در مرز چذابه برای تجار و بازرگانان چالش‌های خاصی رقم زده و برخی از رانندگان به شیوه باک به باک، سوخت ذخیره شده را به کامیون‌های عراقی می فروشند در صورتی که می‌بایست برابر با مصوبات پیشین با قیمت تعیین شده گازوئیل مورد نیاز کامیون‌های عراقی با تخفیف عرضه شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.