داودی از بارگیری نخستین محموله صادرات محصولات پتروشیمی مسجد سلیمان به مقصد کشور برزیل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف داودی، مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: پس از ۲ ماه از بهره برداری شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، اولین محموله اوره از تولیدات این شرکت به مقصد کشور برزیل بارگیری شد.

او افزود: تولید پتروشیمی مسجدسلیمان هم اکنون با ۶۵ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار داشت: روزانه ۲ هزار تن محصول «گرانول اوره» در این مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، این ظرفیت طی ۴ ماه آینده به ۳ هزار و ۲۵۰ تن تولید محصول افزایش خواهد یافت.

داودی بیان کرد: در حال حاضر، کشور‌های برزیل، ترکیه و هند متقاضی محصول تولیدی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان هستند.

طرح اوره و آمونیاک مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با هدف تولید سالانه ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک هزار و ۷۵ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون تن متر مکعب گاز طبیعی در سال به عنوان خوراک در ۳۰ اردیبهشت امسال با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این طرح در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در منطقه هفت‌شهیدان مسجدسلیمان استان خوزستان اجرا شده است و ارزش فروش سالانه محصولات آن ۲۶۸ میلیون دلار خواهد بود.

برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۳۴ میلیون ساعت کار و پنج هزار فرصت شغلی در جریان ساخت پروژه ایجاد گردید. با راه‌اندازی این پروژه، هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و دائم مشغول کار شدند.

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

اگرچه انتقاداتی نیز نسبت به محل ساخت این صنعت وارد است و مدتی پیش نوشیدن آب آلوده به پساب‌های پتروشیمی مسجد سلیمان موجب تلف شدن بیش از ۱۰۰ راس دام روستاییان شده بود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار