قریشی گفت: در قالب طرح نهضت مسکن ۲ هزار و ۴۸۳ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی در استان کردستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سیدصباح قریشی مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار کرد: تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌های حمایتی نقش مهمی در ارتقای مشارکت‌های مردمی و رفع مشکلات نیازمندان دارد.

قریشی در ادامه با اشاره به جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی در استان خاطرنشان کرد: این سازمان در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار نفر را در قالب‌های مختلف مورد حمایت قرار داده است.

به گفته او، توانمندسازی و ایجاد سطح رفاه جامعه هدف مهم‌ترین اولویت بهزیستی بوده و در این راستا دو مقوله مهم ایجاد اشتغال و تامین مسکن را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان به آغاز نهضت مسکن و واگذاری ۲ هزار و ۴۸۳ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: تعهد امسال واگذاری و تحویل ۲۲۳ واحد است.

به گفته قریشی، ۶ هزار و ۴۵۹ خانوار زیرپوشش بهزیستی در استان فاقد مسکن هستند که ۳۱۰ خانوار آن‌ها خانواده‌های ۲ معلول هستند.

اوبا بیان اینکه ۲۳۲ خانوار از خانواده‌های دارای دو معلول زیرپوشش بهزیستی در استان شهری و ۶۹ خانوار روستایی هستند، اذعان کرد: براساس قانون خانه‌دار کردن مددجویان زیرپوشش بهزیستی دارای ۲ معلول در اولویت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی کردستان تصریح کرد: نبود و کمبود زمین مهم‌ترین مشکل در حوزه احداث مسکن برای مددجویان است در این راستا رایزنی‌های لازم صورت گرفته امیدواریم با تامین زمین بتوانیم زمینه مسکن‌دار شدن این خانواده‌ها را فراهم کنیم.

قریشی سهمیه مسکن خانواده‌های ۲معلول را در سال گذشته ۲۰واحد عنوان کرد و گفت: سهمیه سال ۱۴۰۰ برای این خانواده‌ها هنوز اعلام نشده، ولی تمام تلاش ما این است که حداکثر توان خود را برای خانه‌دار کردن جامعه هدف بکار بگیریم.

او با بیان اینکه ۶۵۹ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان این نهاد در دست احداث است، عنوان کرد:پیش‌بینی ما این است تا پایان امسال ۲۲۳واحد از این تعداد را اتمام و تحویل متقاضیان بدهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.