شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی گروه داعش به شهرک صدر در شرق بغداد را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی‏، شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی شامگاه دوشنبه در بازاری شلوغ در شهرک صدر در شرق بغداد را که دست کم ۳۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجا گذاشت، به شدت محکوم کرد.

بر این اساس، ۱۵ عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با صدور بیانیه‌ای این حمله تروریستی بزدلانه را که در ایام عید قربان در بازاری شلوغ در شهرک صدر بغداد رخ داد، به شدت محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه بر ضرورت مجازات عاملان‏‌‏، سازمان دهندگان و حامیان مالی این گونه اقدامات شرم آور تروریستی و تحویل آنان به مراجع قضایی تاکید کرد. اعضای شورای امنیت بر حمایت خود از امنیت، حاکمیت و استقلال عراق و مبارزه مستمر آن علیه تروریسم تاکید کردند.

در انفجار تروریستی شامگاه دوشنبه در بازار محلی الوحیلات در شهرک صدر که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت ده‌ها شهروند عراقی که سرگرم خرید لوازم مورد نیاز برای عید قربان بودند، کشته و یا زخمی شدند. بسیاری از کشور‌های عربی و نهاد‌های بین المللی این حمله تروریستی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مناطق شیعه نشین در هر جای دنیا خط قرمز ماست ولو مجبور بشیم بیاریمشون اینجا
آخرین اخبار