مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در حین بهره برداری از طرح‌های صداوسیما گفت: بزودی پخش برنامه‌های صداوسیمای مرکز گیلان با کیفیت اچ دی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر باقرزاده ، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در ایین افتتاح ۷طرح فنی این مرکز با بیان اینکه رسانه استانی بازوی توانمند توسعه گیلان است گفت: رسانه استانی رسانه انقلاب است که تلاش می‌کند نماینده فرهنگ و داشته‌های فرهنگی باشد.

او با اشاره به اینکه گیلان دارای توانمندی‌های مختلفی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است ؛  افزود : مسئولان و دست اندرکاران رسانه استانی تمام تلاش خود را می‌کند این توانمندی‌ها را در ایران، منطقه و جهان انعکاس دهد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان گفت : صداوسیمای مرکز گیلان ، مرکز کار و تلاش، رقابت در کار و رفاقت در همکاری است.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه این مرکز از نخستین مراکز استانی رسانه ملی است که بزودی برنامه‌های آن با سامانه پیشرفته و نوین اچ دی  پخش خواهد شد، افزود : برای تامین اعتبارات این کار خواهان دستور و توجه ویژه دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی و دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم.

او با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی‌ها که در ماه گذشته انجام شد، صداوسیمای مرکز گیلان جزو استان‌های برتر در بین مراکز استانی است گفت: معاونت سیما رسانه استانی، جزو ۳ استان برتر، معاونت صدا جزو ۴ استان برتر و همچنین خبر رادیو معاونت خبر، حائز رتبه اول شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه امروز ساخت ۲سریال فاخر (سوجان) و (ابر می‌بارد) امروز با حضور دکتر عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما و دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه، در صداو سیمای مرکز گیلان آغاز می‌شود؛ افزود: سریال سوجان نخستین سریال ۳۰۰قسمتی است که در مراکز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود و اقدام بزرگ و منحصر به فردی در فرآیند سریال سازی مراکز استانی صداوسیما و نشان از توانمندی هنری و فنی این مراکز در تولید آثار نمایشی فاخر است. 

محمدباقر باقرزاده گفت: سریال (سوجان) طرح بزرگی است که در چند فصل تولید خواهد شد و فصل نخست این سریال در ۶۳قسمت با نویسندگی فریدون حسن پور، تهیه کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسین تبریزی به روی آنتن خواهد رفت.

او افزود : داستان این سریال که با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته خواهد شد، قصه زندگی سوجان، دختری گیلانی، از دوره نوجوانی، جوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در خلال مرور داستان زندگی سوجان، بخشهای مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان گفت :برای ساخت فصل نخست سریال سوجان، حدود ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۵۰درصد آن از منابع استانی و ۵۰درصد از منابع متمرکز سازمان صدا و سیما تامین خواهد شد.

محمدباقر باقرزاده همچنین از آغاز ساخت سریال ( ابر می‌بارد ) با حضور روسای سازمان‌های صداوسیما و برنامه و بودجه خبر داد و افزود : سریال ابر می‌بارد نخستین سریال اختصاصی سازمان صداوسیما با موضوع بیماری کروناست که توسط صداوسیمای مرکز گیلان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخته خواهد شد.

او گفت : این سریال ۱۸قسمتی به نویسندگی مهدی بهپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا معینی است و زندگی (پریسا) پرستار یکی از بیمارستان‌های رشت را روایت می‌کند که در نخستین ماه‌های شیوع ویروس کرونا با فوت مادربزرگش بر اثر کرونا و به هم خوردن نامزدی اش، درگیر مشکلاتی می‌شود. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان افزود : در این سریال سعی شده است تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همه گروه‌ها و نهاد‌های درگیر در مهار بحران کرونا خصوصا شهدای سلامت و نیز گروه‌های جهادی به تصویر کشیده شود.

محمدباقر باقرزاده تصریح کرد : برای ساخت سریال ابر می‌بارد، ۳۰میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/م.ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.