قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه این وزارت، بر ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت و تلاش برای اجرای مناسب آن توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشورتاکید کرد.

باقری با تاکید بر اهمیت دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت اظهار کرد: این اقدام با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت و جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌ها و فناوری‌های کاربردی و مورد نیاز صنایع، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی تدوین شده و می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی فناوری‌های مورد نیاز کشور و همچنین توسعه فعالیت‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی به دنبال داشته باشد.

او افزود: در همین راستا کتاب "طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت" که خلاصه‌ای از اجرای طرح و تجربیات برخی از دانشگاه‌ها می‌باشد، تدوین شده است.

باقری در ادامه بیان کرد: ضروری است دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت این طرح و تلاش برای اجرای مناسب آن، زمینه همکاری در شناسایی و رفع مشکلات کشور را فراهم نمایند.

قائم مقام وزیر علوم در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده مؤثر از این ظرفیت قانونی، شاهد اثربخشی بیش از پیش اعضای هیئت علمی در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور باشیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.