سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد قانونگذاران آمریکایی بهتر است به جای صدور قطعنامه ضد روسی، به فکر حل مشکلات خودشان باشند.

به گزارش گروه بین اللملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در آمریکا با انتقاد از قطعنامه‌های ضد روسی نمایندگان کنگره آمریکا، اعلام کرد که قانونگذاران آمریکایی بهتر است به فکر مقابله با مشکلاتی باشند که گریبان‌گیر کشور خودشان است.

با ابراز نگرانی قانونگذاران آمریکایی درباره شرایط بد بازداشت چندین زندانی آمریکایی محبوس در زندان‌های روسیه، سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک خود نوشت: ابراز نگرانی آنها در حالی است که ده‌ها هزار نفر از شهروندان آمریکا هر روز در  این کشور با برخورد غیرانسانی روبرو می‌شوند و از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی کافی محروم هستند.

 سفارت روسیه در این بیانیه با انتشار عکس چند شهروند روسی که در زندان‌های آمریکا نگهداری می‌شوند، نوشت: شاید وقت آن رسیده است که نمایندگان مجلس مشکلات کشور خود را حل کنند. شهروندان روسی زندانی در آمریکا در شرایط خوبی نیستند.

پیش از این، سنای کنگره آمریکا قطعنامه‌هایی را تصویب کرد که از روسیه خواستار آزادی دو شهروند  آمریکایی زندانی در روسیه شد که یکی از آنها به جرم جاسوسی و دیگری به جرم حمله خشونت امیز به یک افسر پلیس در زندان هستند.

چندی پیش، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه و پس از نشست مقامات این وزارت خانه اعلام کرد: مسکو در چارچوب دفاع از منافع خود با فشار‌های سیستماتیک آمریکا مقابله خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در طول بحث امروز مشخص شد که واشنگتن مقصر تنش آفرینی است. در سال‌های اخیر وخامت بی سابقه‌ای در روابط دو جانبه بروز کرده و روابط دو کشور را به نقطه تقابل خطرناکی نزدیک کرده است.

پیشتر نیز آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد گاهی اوقات از تعداد اخبار و اطلاعات نادرست و جعلی درباره سیاست خارجی روسیه در رسانه‌های آمریکا شوکه می‌شوم.

روسیه و آمریکا بر سر طیف گسترده ای از موضوعات از بحران اوکراین گرفته تا رقابت تسلیحاتی با هم دچار تنش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار