روسیه و آمریکا مذاکرات بر سر تسلیحات نظامی و هسته‌ای خود را به زودی از سر می‌گیرند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه و آمریکا در خصوص پیگیری مذاکرات تسلیحاتی در اواخر ماه میلادی جاری به اتفاق نظر دست یافتند.

روزنامه کومرسانت روز سه شنبه گزارش داد روسیه و آمریکا توافق کرده اند که اولین دور مذاکرات ثبات استراتژیک هسته‌ای خود را در تاریخ ۲۸ ژوئیه در ژنو برگزار کنند.

پیشتر جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه در اجلاس ماه گذشته ژنو توافق کردند که گفتگو‌های دوجانبه را آغاز کنند تا زمینه اقدامات تسلیحاتی در آینده و اقدامات کاهش خطر را فراهم کنند.

رهبران دو کشور همچنین یادآور شدند که روسیه و آمریکا نشان داده‌اند که حتی در دوران تنش در روابط دوجانبه قادر هستند تا در تحقق اهداف مشترک در راستای ثبات راهبردی و کاهش خطر از سر گیری رقابت تسلیحاتی و تهدید بروز جنگ هسته‌ای به توافق رسیده و پیشرفت کنند.

در سند توافق ژنو تأکید شده است که تصمیم اخیر مسکو و واشنگتن برای تمدید ۵ ساله توافقنامه مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-۳) گویای پایبندی هر دو طرف به لزوم کنترل تسلیحات هسته‌ای است و این موضوع بار دیگر در جریان مذاکرات روسای جمهوری روسیه و آمریکا مورد تأیید طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار