مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از شرکت ۲۲۸۰ نفر در مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به استقبال فعالان قرآنی استان برای شرکت در مسابقات قرآن کریم، گفت : امسال ۲۲۸۰ نفر برای شرکت در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت نام کرده اند که ۸۰۰ نفر آن‌ها در رشته‌های آوایی و ۱۴۸۰ نفر در رشته‌های معارفی شرکت کرده‌اند.

او گفت : پارسال ۷۳۴ نفر در استان کرمانشاه متقاضی شرکت در مسابقات قرآنی شده بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ (پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل)، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تفسیر، همخوانی و همسرایی قرآن کریم، افزود: سه نفر از برگزیدگان مراحل شهرستانی به مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

صالحی با بیان اینکه برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم از ۲۴ تیر در شهرستان‌های مختلف شروع شده و تا ۹ مرداد ادامه خواهد داشت، افزود: برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در شهرستان کرمانشاه از امروز به مدت سه روز شروع شده و امروز و فردا (دوم و سوم مرداد) متسابقین خواهر و چهارم مرداد برادران با هم رقابت خواهند کرد.

او ادامه داد: همه ساله این مسابقات یک روزه در کرمانشاه برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل حجم بالای شرکت کنندگان و در راستای حفظ سلامت متسابقین و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در مدت سه روز برگزار خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهرستان کرمانشاه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از متسابقین برگزار خواهد شد، گفت: ۳۰۰ نفر از خواهران و ۲۰۰ نفر از برادران متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان کرمانشاه شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.