شهردار منطقه هشت تبریز گفت: مرمت و ساماندهی پل تاریخی «حاج عظیم» یادگاری از دوران قاجار واقع در انتهای راسته کوچه این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی مدبرشهردار منطقه هشت تبریز گفت:متاسفانه به دلیل استفاده از این پل تاریخی به عنوان مسیر تردد خودرو‌ها در گذشته، سنگفرش عرشه این پل تخریب و آسفالت ریزی شده بود که از روز گذشته این شهرداری عملیات تخریب آسفالت و احیای سنگفرش آن را آغاز کرده است.

اوبا بیان اینکه با جلوگیری از تردد خودرو‌ها از روی پل تاریخی حاج عظیم فرصتی برای مرمت و ساماندهی این پل تاریخی فراهم شده است افزود: این پل تاریخی دارای پنج دهانه قوسی بوده و قسمت انتهایی راسته کوچه را به بازارچه شتربان (دوه چی) وصل می‌کند.

اوبا اشاره به اینکه ساخت این پل منصوب به حاج عظیم، برادر ستارخان است، گفت: این پل تاریخی که در ساخت آن از سنگ و آجر استفاده شده در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

شهردار منطقه هشت تبریزادامه داد: مرمت این پل تاریخی در راستای سیاست‌های منطقه تاریخی فرهنگی هشت بوده و امید است با مرمت سنگ‌های مستهلک شده آن در ماه‌های آتی، گامی دیگر در عرصه احیا بافت تاریخی تبریز برداشته و قدمت تاریخی این شهر کهن بیشتر معرفی شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار