پیش بینی بهره برداری از مدرسه دانش آموزان اوتیسم تا پایان سال ۱۴۰۰

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی از پیشرفت ۴۰ درصدی مدرسه در حال ساخت بیماران اوتیسم و پیش بینی بهره برداری از آن تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

بااطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ساخت مدرسه جدید برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم از آذر ۱۳۹۷ آغاز شده و تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

او افزود: روند اجرایی احداث این مدرسه با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و یک خیر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کلید خورده است که تعهد خیر مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

بااطمینان با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی ۲۴ دانش آموز مبتلا به اوتیسم داریم گفت: این دانش آموزان در مدرسه فرشتگان با دارا بودن ۵ کلاس آموزشی که از سال ۱۳۹۶ تأسیس شده است در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مجموعه شرایط استاندارد یک آموزشگاه اوتیسم را از نظر فضای ساختاری ندارد و امیدواریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدرسه جدید به بهره برداری برسد.

بااطمینان با بیان اینکه این مدرسه در زمینی به مساحت هزار و ۴۷۰ متر با زیربنای ۶۶۲ متر مربع در حال ساخت است گفت: این مدرسه ۵ کلاس آموزشی با امکاناتی از قبیل اتاق‌های گفتار درمانی، کاردرمانی، بازی درمانی و اتاق تاریک به بهره برداری خواهد رسید.

نبود مدرسه برای مقطع دبیرستان دانش آموزان اوتیسمی

بااطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی گفت: بعد از پایان دوره ابتدایی دانش آموزان با هوشبهر عادی برای ادامه تحصیل به مدارس عادی می‌روند و دانش آموزان با هوشبهر پایین باید به مدارس استثنائی بروند که در حال حاضر به دلیل تعداد کم این دانش آموزان و نبود فضای آموزشی برای تحصیل جداگانه دانش آموزان دختر و پسر، این شرایط وجود ندارد.

او به مشکلات دانش آموزان مبتلا به اوتیسم و خانواده هایشان اشاره کرد و افزود: هزینه‌های بالای دارویی، خدمات گفتار درمانی و کار درمانی از جمله مشکلاتی است که برای خانواده‌های این دانش آموزان وجود دارد.

بااطمینان عنوان کرد: در مدرسه، گفتار درمان و کار درمان حضور دارد که خدمات رایگان به این دانش آموزان ارائه می‌دهد و بابت خدمات بیرون نیز هزینه آن توسط سازمان استثنائی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.