آیا شهریه مدارس غیردولتی افزایش می یابد؟

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره آموزش و پرورش استان یزد گفت: احتمال دارد شهریه مدارس غیردولتی بین ۱۸ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، شیبانی، رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره آموزش و پرورش استان یزد، درباره خبر‌های منتشر شده مبنی بر افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی، مجموعه خصوصی بوده و مجبور هستند بر خلاف ساز و کار‌های دولتی همه امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را خودشان تامین کرده و پاسخگوی نیاز مجموعه باشند.

او با اشاره به اینکه شهریه قطعی مدارس غیردولتی هنوز در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است، افزود: فرآیند اعلام شهریه این مدارس بدین صورت است که اطلاعاتی درباره فضا و امکانات و نیروی انسانی از سوی مدارس در سامانه ثبت و این اطلاعات پس از بررسی به اداره کل آموزش و پرورش و وزارتخانه ارسال شده و سرانجام شهریه از سوی سامانه مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش تعیین و به مدارس اعلام می‌شود.

شیبانی ادامه داد: گرچه شهریه سال جدید تحصیلی هنوز اعلام نشده است، اما مدارس بر اساس قوانین و ضوابط مجاز به پیش ثبت نام و دریافت شهریه هستند که قطعا شهریه با توجه به شرایط کنونی جامعه افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره آموزش و پرورش درباره شاخص‌های افزایش شهریه تصریح کرد: فضا، امکانات، نیروی انسانی، مسائل پرسنلی و زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در شرایط کرونایی در کنار تورم سبب می‌شود تا مبلغ شهریه افزایش یابد.

او ادامه داد: موسسان باید پوستر شهریه مصوب را نصب کرده و به اطلاع خانواده‌ها برسانند. اگر مبلغی مازاد بر شهریه مصوب گرفته شود، خانواده‌ها می‌توانند این موضوع را به واحد بازرسی اعلام کرده تا با این مدارس برخورد شده و مبلغ عودت داده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار