بانوی موفق ایذه‌ای توانست با پرورش زنبور عسل برای خود و دیگران اشتغالزایی کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طرح پرورش زنبور عسل مریم حسینی از ابتدای پارسال در دهستان مرغاب بخش مرکزی ایذه آغاز شد و او توانست علاوه بر اشتغال برای خود، اشتغال چند نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کند.

حسینی  مسئول صندوق حمایتی قرض الحسنه بسیج سازندگی ایذه  گفت: با ۲۵۰ کندوی عسل شاهد اشتغال مستقیم ۲۰ نفر نیروی کار زن و مرد در شهرستان ایذه بوده‌ایم.

او بیان داشت: اعضای صندوق با مبلغ ۱۵۰ هزار تومانی سرمایه‌گذاری می‌کنند و ماهیانه مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع‌آوری و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و ماهم با کمک این وام قرض الحسنه توانستیم در زمینه زنبورداری علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود باعث روشن شدن چراغ کارآفرینی بانوان در شهرستان شویم.

حسینی افزود: در طرح پرورش زنبور عسل و کندوداری افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند به‌کارگیری شده و مشغول فعالیت هستند.

مسئول صندوق حمایتی قرض الحسنه بسیج سازندگی ایذه ادامه داد: ۴۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در قالب نیروی کار در کنار این طرح در حال انجام فعالیت بوده که آن‌ها نیز از نیرو‌های تحت پوشش نهاد‌های یاد شده هستند و ۲۵۰ عدد کندو در اجرای این طرح مورد استفاده قرار گرفته است و میزان عسل تولیدی از آن در طول سال ۷۰۰ کیلوگرم بوده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پرورش عسل ، زنبور عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.