جلالی گفت: پراکندگی بارش‌ها و کمبود آب برای حوزه‌های کشاورزی و مصرف خانگی مهم‌ترین دغدغه این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود گفت: زمانی کشاورزی در شهرستان با توجه به پراکندگی بارش‌ها و فراوانی آب پر رونق بود، اما در سال‌های اخیر به دلیل کم بارشی، بسیاری از زمین‌های کشاورزی کاربری خود را دست دادند.

او با بیان اینکه برخی کشاورزان به دلیل کمبود آب مجبور به تغییر کاربری زمین‌های زراعی شدند، اظهار داشت: برخی از این تغییر کاربری‌ها سرآغاز تخلف‌های دیگر و موجب تشکیل پرونده‌های جدید قضایی شد.

جلالی ادامه داد: امروز برگشت به قبل اتفاق خوبی را رقم نمی‌زند چرا که در شرایط کمبود آب برخی تغییر کاربری‌ها موجب اتلاف سرمایه گذاری‌ها هم شده است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه در این شهرستان تامین آب از منابع سطحی نزدیک به صفر است، تصریح کرد: به طور عمومی موضوع ایجاد چاه‌های جدید دغدغه‌های زیادی را بوجود آورده است.

او با بیان اینکه رفع این چالش‌ها نیاز به تحول دارد، ابراز داشت: بخشی از این برنامه تحولی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در راس دستگاه قضا اجرا شد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه اختلاف دما به عنوان یک ظرفیت در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: این ظرفیت با برنامه ریزی مناسب می‌تواند موجب توسعه و تحول شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.