اختصاص اعتبار برای بیماران خاص قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از اختصاص ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار درمانی برای بیماران خاص خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار درمانی از سوی وزارت بهداشت برای درمان بیماران خاص استان اختصاص یافت.

بیدخام افزود: این اعتبار به شکل تسهیلات به بیماران خاص مانند تالاسمی، هموفیلی و اوتیسم همچنین بیماران سرطانی و زوج‌های ناباروری که دارای شرایط لازم باشند اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای درمانی و دارویی این بیماران، ضرورت حمایت و مساعدت‌های لازم به آنان از سوی وزارت بهداشت لحاظ شده و این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

این مسؤول بیان داشت: بیمارانی که تحت پوشش انجمن‌های حمایتی هستند از طریق این نهاد‌ها و کسانی که تحت پوشش نیستند از طریق مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به فرآیند شناسایی بیماران از طریق نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: برای شناسایی بیماران خاص و برخورداری آن‌ها از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد ضروری است که با اطلاع رسانی مناسب به همه بیماران پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشیم.

بیدخام خاطرنشان کرد: قرار شده بانک‌های عامل استان قزوین با تسهیل در دریافت تضامین بانکی شرایط این بیماران را لحاظ و کمک کنند تا این افراد بتوانند هرچه سریع‌تر از این خدمات برخوردار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار