کاهش ۲/۵ درصدی هدر رفت شبکه‌های آب در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با بازسازی شبکه‌ های فرسوده آب ، ۲/۵ درصد از هدر رفت آب تا پایان امسال کاهش می یابد.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: امسال برنامه‌ای تدوین شده که در ۱۱ شهرستان با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان، بتوان ۲/۵ درصد از هدر رفت شبکه آب جلوگیری کرد.

او با اشاره به اینکه شبکه‌های هدر رفت آب از طریق سامانه ۱۲۲ شناسایی می‌شود، افزود: با تاکید استاندار، اعتبارات پیش بینی شده و طبق آمار به دست آمده اصلاح و بازسازی شبکه‌های شناسایی شده هدر رفت و فرسوده آب انجام می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه هدر رفت آب مربوط به دو بخش است اظهار کرد: خرابی کنتور‌های آب که بیشتر در مناطق روستایی دیده شده و استفاده از انشعابات غیر مجاز آب از عمده دلایل هدر رفت آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در  دو ماه گذشته بالغ بر ۷۰ انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی شده است اظهار کرد: این آب بدون درآمد بخشی از هدر رفت آبی است که مصرف می‌شود، ولی در دستگا‌های اندازی گیری ثبت نمی‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در هدر رفت آب با متوسط کشوری ۱۰ درصد فاصله دارد، برنامه ریزی‌های لازم برای جبران این فاصله ضروری است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار