به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دادههایی که روز دوشنبه گذشته از سوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا منتشر شد، نشان میدهد هواپیماهای تجاری که سال ۲۰۲۰ توسط بوئینگ تحویل داده شدند، هر کدام در ۲۰ سال عمر مفیدی که برای آنها در نظر گرفته شده است، به طور متوسط معادل بیش از یک میلیون تن گاز دی اکسید کربن منتشر خواهند کرد.
بوئینگ آخرین شرکتی است که به موقع میزان انتشار غیرمستقیم آلایندهها (موسوم به اسکوپ ۳) را ناشی از استفاده از محصولاتش منتشر میکند تا نقش مخرب این شرکت در تغییرات اقلیمی مشخص شود.
انتشار این دادهها در بحبوحه فشار سرمایه گذاران و فعالان آب و هوا منتشر میشود که مایل هستند اطلاعاتی را در مورد شیوهای که شرکتها میخواهند انتشار آلایندهها را کاهش دهند در اختیار داشته باشند.
ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ، فوریه گذشته این دادهها را ارائه کرده بود.
این دو شرکت اصلی هواپیماسازی جهان سال گذشته هواپیماهایی را تحویل دادند که بر اساس ارزیابی ها، در مجموع مسئول معادل ۶۰۰ میلیون تن انتشار دی اکسید کربن در طول عمر مفید خود خواهند بود. البته این میزان تحت تأثیر سقوط تحویل سفارشات به علت بحران بهداشتی، کاهش یافته است.
دیو کالون Dave Calhoun مدیرکل بوئینگ هنگام ارائه نخستین گزارش از این دست که توسط این شرکت منتشر میشود، اعلام کرد هدف بوئینگ کاهش چشمگیر تأثیر زیست محیطی خود در هر مرحله از چرخه حیات یک محصول است.
وی بار دیگر یادآور شد که بوئینگ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ناوگانی را داشته باشد که ۱۰۰ درصد با انرژی پایدار کار میکند.
بر اساس گزارش این شرکت هواپیماسازی، هواپیماهای تجاری این شرکت که سال گذشته عملیاتی شدند، تا وقت بازنشستگی در مجموع معادل ۱۵۸ میلیون تن دی اکسید کربن منتشر خواهند کرد.
بوئینگ در گذشته اعلام کرده بود ۱۵۷ هواپیمای تجاری در سال ۲۰۲۰ تحویل داده است. در مقام مقایسه، ایرباس ماه فوریه اعلام کرده بود که سال گذشته ۵۶۶ فروند هواپیما تحویل داده است که در مجموع چیزی معادل ۴۴۰ میلیون تن گاز دی اکسید کربن منتشر خواهند کرد.
انتهای پیام/
فکر کنم باید یه پل یا تونل قطار برقی رو یا زیر اقیانوسا بکشیم