در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط مجموعه‌های فناورانه

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که نیاز به حمایت و پوشش همه جانبه دارند توسط مجموعه‌های فناورانه بی نیاز می‌شوند.

علیرضا صاحبی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان توسعه فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات توسعه بازار به شرکت‌های دانش بنیان و فناور است. در ایران بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که بخشی از آن‌ها محصولات و خدمات فناورانه و ارزشمندی را ارائه و روانه بازار کردند.

او افزود: از زمانی که یک محصول تولید و آماده ارائه می‌شود تا زمانی که آن محصول جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و به سودآوری برسد به برخی حمایت‌ها و پوشش‌ها احتیاج دارند و این مسیر توسط خود شرکت‌های دانش بنیان و فناور به تنهایی قابل عبور نیست، زیرا این شرکت‌ها عمدتا توسط افراد آکادمیک و پژوهشگر راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه فناوری گفت: مجموعه ما به عنوان کارگزار نهاد‌های دولتی متولی در بحث شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری، خدماتی را به این شرکت‌ها ارائه می‌کند که یکی از این خدمات تولید محتوا و به نوعی بازاریابی محتوایی است. یکی دیگر از مزیت‌های شرکت ما برپایی پاویون‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور است.

او ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور باتوجه به اینکه نوپا هستند به طور مستقل در نمایشگاه‌های بین المللی معتبر، به دلیل ناتوان مالی نمی‌توانند شرکت کنند. شرکت ما با برپایی فضا‌های اشتراکی تحت عنوان پاویون‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کند این شرکت‌ها با هزینه کم و با مشکلات اجرایی کمتر در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.

صاحبی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از ابزار‌هایی که برای بحث توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان بوده، برگزاری رویداد‌های ارائه نیاز فناورانه است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار