معاون محیط زیست طبیعی استان اردبیل از برخورد قانونی با ورود دام غیرمجاز و مازاد بر پروانه چرا در مناطق حفاظت شده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین جمشیدی، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ششمین جلسه کمیته اجرای قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های استان اردبیل گفت: با ورود دام غیرمجاز و مازاد بر پروانه چرا در مناطق حفاظت شده برخورد قانونی می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه ورود بیش از حد دام به مراتع و مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اردبیل زمینه تخریب مناطق طبیعی را فراهم می‌کند، برابر مقررات و ضوابط با ورود دام غیرمجاز به مناطق برخورد می‌شود و تاکنون چند پرونده با همین موضوع در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در خصوص اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب حفاظت شده نئور افزود: تابلو‌های هشدار دهنده در منطقه حفاظت شده نئور نصب شده است و طرح‌های مربوط به توسعه گردشگری منطقه نیز در حال ارزیابی است.

جمشیدی بیان داشت: بر اساس آخرین گزارشات پایش تالاب‌های استان، تمام تالاب‌ها به جز تالاب پته خور از نظر شاخص‌های کیفی در وضعیت خوب قرار دارند و منابع آلاینده تالاب پته خور نیز شناسایی و در دست بررسی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.