یک مقام سابق آلمانی با ابراز مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد بازگشت به برجام اشتباه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آگوست هانینگ» رئیس سابق آژانس اطلاعات فدرال آلمان (BND) در مصاحبه‌ای با جروزالم پست، مخالفت خود با بازگشت به برجام را ابراز و ادعا کرد این اقدام اشتباه است.

او در این مصاحبه ضمن تایید حضور خود در گروهی با نام «متحد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) مدعی شد: «ایرانِ هسته‌ای تهدیدی برای کل منطقه است. خبر بد برای کل منطقه این است که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یعنی ایجاد رقابت تسلیحاتی در کل منطقه.»

او در ادامه مدعی شد: «چیزی که من را به اهداف ایران در زمینه موشکی مشکوک می‌کند، این موشک‌های دوربرد فقط در صورتی معنای نظامی دارند که از کلاهک‌هایی غیرمتعارف استفاده کنید.»

هانینگ در بخشی دیگر به مذاکرات برجامی کنونی در وین اشاره کرد و گفت: «تا زمانیکه ایرانیان اهداف بلندپروازانه دارد و زمینه‌ای مشکوک در حوزه هسته‌ای برای دستیابی به تجهیزات هسته‌ای وجود دارد، من به توافق هسته‌ای با ایران ومذاکرات کنونی بسیار بدبینم.»

این در حالیست که به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، درباره توافق هسته‌ای ایران و فشار‌های آمریکا در دوره ترامپ علیه تهران گفت: «ما شرایطی را به ارث بردیم و رئیس جمهور بایدن تصمیم گرفت که ما باید به آن پایان دهیم که همان مسئله کارزار "فشار حداکثری" بود که دولت ترامپ علیه ایران وضع کرده بود، کارزاری که به شکلی وحشتناک شکست خورد و به منافع آمریکا لطمه زد.»

این نخستین بار نیست که مقامات آمریکایی برای بازگشت به توافقنامه برجام چراغ سبز نشان می‌دهند، ولی هر بار با وضع شروطی اضافی در ادامه روند گفتگو‌ها اختلال ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
آلماني ها كا بازنده جنگ بودند. الان هم بازنده هستند. سخن اين مقام مشخص ميكند كه آلماني هاي نازي به مراتب بدتر و همنوعان غربي خود هستند. چند هفته پيش يكي از مقامات اين رژيم خبيث گفته بود ما بايد مانع از دانش اياني ها در تمام زمينه ها بشويم. كه شامل پزشكي -داروي-هسته اي - فضايي-نانو و ...
اين خبيثها ميخواهند ما چيزي نداشته باشيم و هميشه گدا باشيم. مرگ بر غربي ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
برای پایان دادن به تحریمها بایستی با قدرت و سرعت کلاهک های هسته ای را بسازیم و رونمائی کنیم و دشمنان بفهمند نتیجه تحریمها چیزی جز پشیمانی برای آنها نخواهد بود . غرب در عدم برداشتن تحریمها جدی است لذا ما نیز در ادامه دادن به برنامه های هسته ای بایستی جدی باشیم .
-
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
اینها به برجام باز نخواهند گشت ایران نباید خود را معطل این ریا کاران غربی بکند قو و امضای اینها پشیزی ارزش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
شیبانی
۰۶:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
نظر این مقام آلمانی این مسئله رابرای مقامات دفاعی کشور ما روشن میکند که قدرت بازدارندگی نظامی بدون پشتوانه سلاح هسته ای کارایی لازم راندارد واین واقعیتی است که باید مورد توجه مسولین نظامی کشور واقع شود.
آخرین اخبار