همتی گفت: با همکاری وزارت بهداشت آمادگی ورود ۳۰ میلیون دز واکسن را خواهیم داشت.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی رفاه و تعاون باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: تعهد ما بر این بود که حدود ۱۰ میلیون دز واکسن با همکاری وزارت بهداشت وارد کنیم. واردات واکسن توسط هلال احمر با احتساب بخش اهدایی که وجود داشت به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ دز رسید و  واردات در بخش اول به  پایان رسید.

همتی بیان کرد: بنا شده بود که وزارت بهداشت ۳۰ میلیون دز واکسن وارد کند و کار‌های اولیه هم انجام شده با توجه به این که مسیر هلال احمر برای وارد کردن واکسن مسیر امنی بود و مشکل و وقفه‌ای هم نداشت در جلسه‌ای که با حضور ریاست جمهور منتخب برگزار شد قرار شد این مسیر را ادامه دهیم و نامه‌ مکتوب به دولت و رئیس جمهور منتخب زدیم که منابع مالی را تامین کنند.

وی ادامه داد: هلال احمر، وزارت بهدا شت، وزارت خارجه و بانک مرکزی این مسیر را برای تامین نیاز ۱۸۰ میلیون دز که در این مرحله به آن نیاز داریم، ادامه می‌دهند. تا زمانی که تولید داخلی به حجم انبوه برسد و مردم احساس آرامش داشته باشند، ما منتظر تایید و رسیدن پول برای ادامه مسیر مثل دفعه‌ قبل که مسیر خوبی بود، هستیم.

همتی در رابطه با حضور هلال احمر در واکسیناسیون عمومی گفت:ما نزدیک به ۴ نامه‌ مکتوب به وزارت بهداشت زدیم و آمادگی خودمان را برای ورود به بحث واکسیناسیون اعلام کردیم، اما متاسفانه از سمت وزارت بهداشت استقبالی انجام نشد.

وی ادامه داد: ما ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون در کشور می‌توانیم با همه‌ امکانات با توجه به نیرو‌های جوان و داوطلب به صورت سه شیفت داشته باشیم و به محض این که وزارت بهداشت تایید کنند کار را شروع می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار