یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تاثیرات طرح الف و ب دانشگاه آزاد برای بهبود حقوق اعضای هیئت علمی توضیح داد.

محمدمهدی عرفان منش عضو هیئت علمی حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح الف و ب دانشگاه آزاد برای بهبود حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: یکی از دلایل عمده این طرح، بهینه سازی زمان و عملکرد و فعالیت‌های اعضای هیئت علمی است.

او افزود: به منظور اجرای این طرح، اساتید بایستی زمان مشخصی را برای دانشجو صرف کنند و به همین نسبت هم به فعالیت‌های پژوهشی خود رسیدگی کنند و مسائل آموزشی را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.

عرفان منش تصریح کرد: علی رغم اینکه تا حدودی نسبت به این طرح اعتراضات و انتقاداتی وجود دارد، اما بنده به دانشگاه این حق را می‌دهم که برای به نظم کشاندن مسائل پژوهشی و آموزشی چنین طرح‌هایی را همواره ادامه دهد و اگر بخواهیم کلیت آن را نگاه کنیم مسائل مربوط به همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های سراسری اگر انجام شود، به نظر طرح خوبی خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اساتید مختار به انتخاب طرح الف و ب برای دانشگاه آزاد اسلامی بودند و این فرصت چندین بار تمدید شد.

او گفت: از آن جایی که اعضای هیئت علمی احساس می‌کنند که تناسبی میان حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد؛ بنابراین اجرای طرح الف و ب برای اعضای هیئت علمی بسیار موثر خواهد بود.

عرفان منش تاکید کرد: اعضای هیئت علمی که جذب مسائل پژوهشی و آموزشی دانشگاه می‌شوند این موضوع باعث خواهد شد تا نقد بیشتری نسبت به موضوعات داشته باشند و هدفمندتر عمل کنند.

وی با اشاره به تفکیک اعضای هیئت علمی گروه الف و ب در زمان تدریس اظهار کرد: از همان بدو تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی دو دسته استاد، یعنی اعضای هیئت علمی پاره وقت و اعضای هیئت علمی نیمه وقت داشته ایم. گروه الف باید در زمان مشخصی در دانشگاه حاضر شوند تا بتوانند مسائل درسی، پژوهشی و پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان را همراهی کنند.

بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای طرح الف و ب

گفتنی است که محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ طی بخشنامه‌ای «شیوه‌نامه همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوع (الف) و (ب)» را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است که در راستای تحقق اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی و سیاست ابلاغی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه همکاری اعضای هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه در دو نوع (الف) و (ب) ابلاغ می‌شود.

براساس این بخشنامه، اجرای دقیق «شیوه نامه همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوع (الف) و (ب)» برعهده رؤسای واحد‌های دانشگاهی و نظارت بر حسن اجرای آن برعهده دبیرخانه جذب استان‌ها، رؤسای استان‌ها و مرکز جذب و امور هیئت علمی سازمان مرکزی است.

براساس بند‌های این شیوه نامه، نحوه همکاری اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به دو نوع (الف) و (ب) تقسیم می‌شود و اعضای هیئت علمی می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم متناسب با جزئیات ارائه شده در شیوه نامه، نحوه همکاری خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
جناب وکیل چند گرفتی از این طرح حمایت کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
این وکیل از وکالت درامد ملیاردی دارند و نیازی به حقوق دانشگاه آزاد ندارند .